People Can Fly jest jednym z czołowych polskich studiów tworzących gry wideo. Ekipa ma ambitne, dalekosiężne plany, a pewną ich część udało się zrealizować poprzez Outriders, które zostało stworzone we współpracy z japońską firmą Square Enix.
PCF w międzyczasie opracowywało Projekt Dagger wspólnie z Take-Two, wydawcą serii GTA czy BioShock. Po dwóch latach współpracy dowiedzieliśmy się, że amerykańska firma postanowiła rozwiązać umowę produkcyjno-wydawniczą z warszawską ekipą.
Co warto wspomnieć już na samym początku, People Can Fly zachowuje w pełni prawa własności intelektualnej do Projektu Dagger i planuje rozwijać projekt na własną rękę. Wydawca nie złożył żadnego oświadczenie w sprawie wykupu praw do owej marki.
Sebastian Wojciechowski, CEO PCF, wyjaśnił zaistniałą sytuację następującą wypowiedzią:
Zakładam, że rozstaniemy się na partnerskich zasadach i nie widzę powodu, dla którego nie mielibyśmy w przyszłości, przy innym projekcie, wrócić do współpracy z Take-Two Interactive. Bardzo wierzymy w Projekt Dagger i chcemy kontynuować prace nad nim w ramach naszych działań self-publishing. Gra nadal znajduje się w pre-produkcji – nasz zespół skupia się obecnie na dopracowaniu systemów walki i rozgrywki oraz migracji z UE4 na UE5. Mam świadomość, że zawarcie Porozumienia będzie wiązać się z dodatkowymi inwestycjami, natomiast model self-publishing jest zgodny z naszą strategią rozwoju. Oczywiście, nie wykluczamy współpracy z nowym wydawcą, jeżeli byłoby to dla nas atrakcyjne biznesowo
Warto wspomnieć, że Projekt Dagger to jeden z siedmiu projektów tworzonych w People Can Fly. Jeden z nich nosi kodową nazwę Gemini i podobnie, jak Outriders, jest tworzony na zlecenie Square Enix. Dopowiedziano dodatkowo, że w PCF jest obecnie zatrudnionych ponad 550 pracowników.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS