Wielki projekt Meguri Mod doczekał się pierwszej od trzech lat aktualizacji. Modyfikacja remasteruje Final Fantasy IX, wprowadzając m.in. tła w wysokiej rozdzielczości oraz opcję zabawy w nawet 120 klatkach na sekundę.
Źródło fot. Square Enix i Meguri Mod Team.
i
Final Fantasy IX ukazało się pod koniec żywota pierwszego PlayStation. Autorzy opracowali na potrzeby gry szalenie szczegółowe pre-renderowane tła, które niestety straciły masę detali po przekonwertowaniu ich na niską rozdzielczość konsoli. Co gorsza, przez lata, jakie upłynęły od premiery produkcji, firma Square Enix „zgubiła” wiele z oryginalnych renderów lokacji, jak również część kodu źródłowego. W rezultacie nawet wydana w 2016 roku konwersja gry na PC straszy rozmazanymi tłami.
Problem ten naprawiła grupa fanów, opracowując modyfikację Meguri Mod, która zremasterowała całą grafikę, wprowadzając także tła wysokiej rozdzielczości dzięki wykorzystaniu algorytmów AI, jak również ulepszając trójwymiarowe elementy oprawy wizualnej. Wydawało się, że prace nad tym modem zostały już zakończone, ale kilka dni temu autorzy niespodziewanie przerwali trwającą trzy lata ciszę, wypuszczając wersję 9.0.0 projektu.
W porównaniu z poprzednimi wydaniami nowa edycja Meguri Mod przerobiła od nowa wszystkie zremasterowane tła, zapewniając jeszcze wyższą jakość. Modyfikacja została także zintegrowana z platformą moderską FFXI nazwaną Memoria. Dzięki temu instalacja „fanowskiego remastera” jest znacznie prostsza, gdyż program sam pobierze potrzebne pliki i umieści je we właściwych miejscach.
Przede wszystkim jednak oba projekty doskonale ze sobą teraz współpracują. Możemy więc cieszyć się zremasterowaną grafiką Meguri i ulepszeniami Memoria, takimi jak:
- opcja zabawy w 60, 90 lub 120 klatkach na sekundę;
- antyaliasing;
- nowe czcionki;
- opcja zabawy w rozdzielczościach 16:10 i ultrapanoramicznych.
Zwłaszcza to ostatnie jest ciekawe. Jako że tła są prerenderowane, nie zawsze możliwe było pełne wypełnienie ekranu grafiką i czasem widujemy czarne paski podczas zabawie w rozdzielczości ultrawide. Zdarza się to jednak zaskakująco rzadko. Wynika to z tego, że tła w FFIX tworzone były tak, aby się przewijały podczas eksploracji, dlatego w przypadku wielu lokacji autorzy mieli skąd wziąć dodatkowe elementy potrzebne do wypełnienia ekranów ultrapanoramicznych.
Inną ciekawą opcją jest możliwość włączenia alternatywnych shaderów, zmieniających styl trójwymiarowych elementów gry, np. na bardziej realistyczny czy bardziej kreskówkowy (opcja „Toon”). Jak to wygląda w praktyce, możecie zobaczyć na poniższym obrazku.
Źródło fot. Meguri Mod Team.
Dostępna jest również opcja podmiany gry karcianej Tetra Master na pochodzącą z Final Fantasy VIII karciankę Triple Triad.
Możliwe, że to ostatnia duża aktualizacja do Meguri Mod, gdyż pod względem wizualnym autorzy ulepszyli praktycznie wszystko, co się dało. Jednak scena moderska FFIX będzie się dalej rozwijała poprzez inne części składowe projektu Memoria.
- Memoria – strona modyfikacji
Porównanie graficzne
Standardowa wersja gry:
Źródło fot. Square Enix i Meguri Mod Team.
Wersja z Meguri Mod:
Źródło fot. Square Enix i Meguri Mod Team.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS