Revolut doświadczył wysoce ukierunkowanego ataku hakerskiego, w wyniku którego cyberprzestępca przejął dane osobowe, adresy oraz informacje o transakcjach części użytkowników – informuje Check Point Software.
Z relacji użytkowników, można wnioskować, że atakujący uzyskał dostęp do systemów Revoluta kilka dni temu, przejmując również kontrolę nad chatem. W jaki sposób haker uzyskał dostęp? Za sprawą phishingu, czyli sztuczek socjotechnicznych, w których wykorzystuje się instytucje lub autorytety w celu uzyskania poufnych danych lub innych korzyści. W podobny sposób zaledwie kilka dni wcześniej zaatakowano Ubera – oceniają eksperci firmy Check Point Software, specjalizującej się w cyberbezpieczeństwie.
Ataki phishingowe to oszustwa, w którym przestępca podszywa się pod znaną instytucję lub osobę, w celu wyłudzenia poufnych informacji lub bezpośrednio korzyści finansowych. Kierowane są zwykle szeroko, do użytkowników domowych. Z analiz przeprowadzonych przez Check Point Software wynika, że w ostatnim czasie w tego typu atakach, cyberprzestępcy najczęściej podszywali się pod marki LinkedIn (45% wszystkich ataków phishingowych), Microsoft (13%) oraz DHL (12%).
W przypadku Ubera lub Revoluta hakerzy przeprowadzili jednak zdecydowanie bardziej wyrafinowaną kampanię, oszukując doświadczonych pracowników oraz przejmując dostęp do systemów firmowych. Duże firmy narażane są również na jeszcze jeden typ ataków, w których wykorzystuje się phishing, a które w ostatnim czasie zyskują na popularności. Są to tzw. Business Email Compromise (BEC) i polegają na podszywaniu się pod przełożonego w celu uzyskania korzyści finansowych.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS