Oferta spółki Transprojekt Gdański została wskazana jako najkorzystniejsza w przetargu na wykonanie Koncepcji programowej (KP) z pełnym rozpoznaniem geologicznym dla rozbudowy drogi krajowej nr 73 Pilzno – Brzostek (dł. 9,3 km). Przy braku odwołań od dokonanego wyboru, w lutym możliwe będzie podpisanie umowy.
Kryteria oceny ofert
W przetargu złożono siedem ofert. Najkorzystniejszą złożył Transprojekt Gdański, który zaoferował zrealizowanie tego zadania za kwotę 5 584 200,00 zł. Złożone oferty były oceniane według trzech kryteriów: ceny (60 proc.), doświadczenia głównego projektanta drogowego (25 proc.), a także doświadczenia geologa (15 proc.).
Prace koncepcyjne
Ogłoszony przetarg dotyczy wykonania Koncepcji programowej z pełnym rozpoznaniem geologicznym dla rozbudowy drogi krajowej nr 73 między Pilznem a Brzostkiem. Koncepcja programowa doprecyzuje wypracowane dotychczas przez GDDKiA założenia projektowe i przedstawi wariantowe rozwiązania obiektów drogowych i inżynierskich. Celem opracowania KP będzie umożliwienie podjęcia decyzji dotyczących docelowych rozwiązań projektowych i technologii realizacji, uściśli również zakres rzeczowy i finansowy zadania. Inwestycja posiada już decyzję środowiskową. Planujemy, że dokumentacja zostanie opracowana w ciągu 17 miesięcy od daty podpisania umowy. Przygotowana KP będzie podstawą do ogłoszenia przetargu na realizację inwestycji w systemie Projektuj i buduj.
Zakres inwestycji
Odcinek drogi krajowej nr 73 pomiędzy końcem obwodnicy Pilzna a początkiem obwodnicy Brzostku i Kołaczyc przebiega przez tereny Gminy Pilzno (miejscowości: Strzegocice, Bielowy, Jaworze Górne) oraz Gminy Brzostek (miejscowości: Krzemienica Dolna i Zawadka Brzostecka). Droga przecina rzekę Słotówka w m. Bielowy, Wisłokę w m. Jaworze Górne oraz rzekę Kamienica w m. Kamienica Dolna.
Inwestycja planowana jest do realizacji w istniejącym śladzie drogi krajowej. Ponad 9-kilometrowy odcinek DK73 zostanie dostosowany do parametrów drogi klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego), nawierzchnia zostanie wzmocniona do przenoszenia obciążeń 11,5 t/oś. Zostanie przebudowanych 11 skrzyżowań, trzy obiekty mostowe i 15 przepustów. W ramach zadania zabezpieczone zostaną trzy osuwiska, powstanie ponad 12 km ciągów pieszo-rowerowych i 15 zatok autobusowych.
Chcąc uniknąć wyburzeń, na odcinkach o gęstej zabudowie, zlokalizowanej blisko jezdni drogi krajowej nr 73, zaplanowano pas wielofunkcyjny. Będzie miał on łączną długość prawie 6 km i szerokość 3,50 m. Pozwoli użytkownikom drogi na bezkolizyjne wykonywanie skrętów w lewo. Na pozostałych odcinkach, gdzie pozwalają na to uwarunkowania lokalne, zaprojektowano dodatkowe jezdnie o łącznej długości 4,5 km.
Cel inwestycji
Droga krajowa nr 73 Wiśniówka – Jasło należy do podstawowego układu komunikacyjnego kraju, prowadząc ruch na kierunku północ – południe. Na terenie województwa podkarpackiego stanowi ważny szlak komunikacyjny. Łączy autostradę A4 poprzez Pilzno, Jasło, dalej Krosno, Sanok, a następnie DK84 Ustrzyki Dolne, z przejściem granicznym z Ukrainą w Krościenku.
Gęsta zabudowa oraz zlokalizowanie obiektów użyteczności publicznej przy drodze krajowej generuje znaczny ruch pieszych poruszających się po jezdni oraz poboczu. Konieczne jest więc wprowadzenie segregacji ruchu oraz przebudowa istniejącej infrastruktury.
Podstawowym celem inwestycji jest zapewnienie odpowiednich parametrów nośności nawierzchni, poprawa warunków ruchu, a także zapewnienie komfortowego i szybkiego przejazdu wszystkim użytkownikom drogi oraz podniesienie poziomu bezpieczeństwa.
GDDKiA Oddział Rzeszów/red
Napisany dnia: 30.01.2023, 10:58
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS