Zadania wykonawcy
Inwestycja będzie realizowana w systemie Projektuj i buduj. W pierwszym etapie zadaniem wykonawcy będzie dokonanie optymalizacji projektowych, a następnie rozbiórka znacznej części istniejącego obiektu, wzmocnienie istniejących podpór, wybudowanie na nich nowej konstrukcji zbliżonej wizualnie do tej istniejącej oraz włączenie mostu do istniejącego układu komunikacyjnego miasta. Inwestycja powinna być zrealizowana w ciągu 34 miesięcy od podpisania umowy z doliczeniem okresów zimowych w czasie robót budowlanych.
Ponadto wykonawca będzie odpowiedzialny za przebudowę i budowę sieci infrastruktury podziemnej i nadziemnej oraz przebudowę i budowę urządzeń ochrony środowiska. W ramach kontraktu przebuduje istniejące i zbuduje nowe urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz wykona kanał technologiczny.
Najważniejsze parametry mostu po rozbudowie:
• długość mostu (płyty pomostu): 457,20 m
• liczba przęseł: 5
• rozpiętości teoretyczne przęseł: 84,8 + 3×95,4 + 84,8 [m]
• szerokość jezdni: 2×3,50 m
• obustronne opaski: 2×0,80 m
• jednostronny chodnik: 1,50 m
Docelowo będę dwie jezdnie
Docelowo przeprawa przez Wisłę w ciągu drogi krajowej nr 77 ma być dwujezdniowa. Dlatego już w 2011 roku wybudowany został nowy most, biegnący równolegle do starego obiektu, wyłączonego z ruchu ze względu na zły stan techniczny dwa lata później. W 2018 roku zatwierdzony został Program inwestycji zakładający uzyskanie nowej decyzji środowiskowej dla rozbudowy mostu, wyburzenie starej konstrukcji mostowej i wybudowanie nowej z uwzględnieniem aktualizacji projektowych.
Źródło GDDKiA
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS