A A+ A++

Teksty SEO to jeden z najważniejszych elementów na pozycjonowanej stronie internetowej który podwyższa pozycję witryny w wyszukiwarce, a także pozwala zinterpretować jej, o czym jest nasza witryna. To że są one bardzo ważne i kluczowe z pewnością wiemy, ale czy wiemy do końca czym tak właściwie są, kiedy i po co się je wykorzystuje, a także jakie powinny być, aby dawały dobre rezultaty? Wszystko o tekstach SEO poniżej.

Czym są teksty SEO?

Teksty SEO to teksty, które są tworzone i dodawane na strony internetowe z myślą o pozycjonowaniu. Są one tekstami pośrednimi pomiędzy tzw. preclami, czyli nisko jakościowymi treściami zawierającymi słowa kluczowe, a artykułami tematycznymi, które nie są zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarki Google. Obecnie teksty SEO stają się najpopularniejszym typem contentu, jaki dodajemy na nasze strony internetowe, gdyż każda treść musi być zoptymalizowana zarówno pod kątem użytkowników i tematyki, a także samej wyszukiwarki Google, aby była widoczna w internecie.

Teksty SEO są zatem artykułami tematycznymi na dany temat, które dodatkowo zawierają odpowiednie słowa kluczowe i są skonstruowane w taki sposób, aby były przyjazne zarówno dla użytkowników, a także samej wyszukiwarki Google. Są one dostosowywane na wiele sposobów. Dotyczy to umieszczenia odpowiednich słów kluczowych w tekście, odpowiedniej długości, formatowania, a także linkowanie wewnętrznego czy informacji związanych z metadanymi. Teksty SEO to również odpowiednia forma, a także zoptymalizowane grafiki i urozmaicenie tekstu.

Kiedy i po co się je dodaje na stronę?

Zadaniem tekstów SEO jest przede wszystkim lub równocześnie zwiększenie atrakcyjności naszej witryny w oczach wyszukiwarki Google. To dzięki nim wyszukiwarka ma wysoko oceniać naszą witrynę, a następnie umieszczać ją na wysokich pozycjach wyszukiwania. Content jest jednym z najważniejszych czynników rankingowych i głównym źródłem treści na stronach. Odpowiada zatem w duży sposób za pozycję naszej witryny wyszukiwarce Google. Teksty SEO stosuje się również, aby wybrać konkretne słowa kluczowe i zaakcentować, pod którymi zwrotami chcemy być widoczni w internecie. Jest to bardzo ważna możliwość, a jej odpowiednie wykorzystanie odpowiada za widoczność w internecie.

Teksty SEO, czyli treści zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarki Google dodaje się w zdecydowanej większości przypadków. Przede wszystkim jest to sytuacja, w której prowadzimy serwis i chcemy, aby był on jak najlepiej widoczny w wyszukiwarce Google. Teksty takie dodajemy również, jeśli zależy nam głównie na reklamie internetowej poprzez promowanie witryny z ofertą marki. Tekstów SEO będziemy również używali w każdej innej sytuacji, gdy będziemy chcieli zwiększać widoczność naszej strony w Google.

Ogólnie teksty są jedyną możliwością na poinformowania wyszukiwarki, o czym jest nasza strona internetowa i w odpowiedzi na jakie pytania ma być wyświetlana w internecie. Teksty te świadczą o ogólnej jakości naszej strony internetowej i podnoszę jej statystyki. Nie optymalizując treści pod kątem SEO, nie moglibyśmy przekazywać tych wszystkich informacji Google, a wyszukiwarka samodzielnie próbowałaby – często błędnie zinterpretować naszą witrynę.

Jakie powinny być teksty SEO?

Jeśli wiemy już, czym są teksty SEO, a także kiedy i po co się je stosuje, kolejnym naturalnym pytaniem jest to, jakie powinny być. Nie ma jednej konkretnej odpowiedzi na to pytanie, a także nie istnieje jeden idealny szablon tekstu SEO według którego powinniśmy je otworzyć. Przede wszystkim muszą być one odpowiednio dostosowane i skonstruowane do naszej strony internetowej i pod kątem celu, jaki chcemy osiągnąć. Muszą również być dobrze dopasowane do sytuacji naszej witryny, rynku lub dalej branży.

Teksty SEO będą więc różniły się od siebie w zależności od wielu czynników. Często będą to bardzo znaczące różnice, a poszczególne treści SEO mogą diametralnie się od siebie różnić. Ważne jest jednak, aby spełniały swoją rolę i pomagały nam osiągać cele związane z widocznością naszej strony internetowej w wyszukiwarce Google. Obowiązkowym elementem takich treści będzie zatem poprawne dobranie i skonfigurowanie tekstów, a także jakościowe wykonanie wszystkich prac związanych z ich tworzeniem i dodawaniem na stronę. Jeśli zadbamy o te wszystkie elementy, z pewnością będziemy mogli liczyć na wysoką skuteczność i efektywność tekstów SEO.

Ogólnie istnieje również kilka elementów, które muszą posiadać teksty SEO niezależnie od przeznaczenia czy celu, który chcemy przy ich pomocy osiągnąć. Przede wszystkim muszą być to treści unikalne i nie mogą być duplikatami. Kopiowanie tekstów i dodawanie ich na naszej stronie internetowej z pewnością zakończy się prędzej czy później katastrofą, gdyż Google posiada zaawansowane algorytmy wyszukujące plagiaty. Teksty SEO muszą również być wysoko jakościowymi treściami, a więc muszą być bezbłędne i czytelne. Wszystkie inne parametry takie jak słowa kluczowe i ich nasycenie, format, długość czy elementy dodatkowe zależą od konkretnej sytuacji.

Tworzyć je samemu czy zamawiać w agencji marketingowej?

Gdy rozmawiamy o tekstach SEO, bardzo ważną kwestią jest to czy tworzyć je samemu czy zamawiać je w agencji marketingowej lub u specjalistów. Prędzej czy później zderzamy się z tym pytaniem, prowadząc nasz serwis niezależnie od tego, czy jest to strona firmowa, sklep internetowy czy blog. Oba rozwiązania mają swoje plusy i minusy, a także będę dobrym rozwiązaniem w konkretnych sytuacjach. Czy zatem tworzyć je samemu czy lepiej zamawiać w agencjach marketingowych?

Ogólnie teksty SEO możemy tworzyć samodzielnie. Musimy jednak poświęcić czas na ich napisanie oraz zoptymalizowanie. Musimy posiadać też wiedzę, w jaki sposób optymalizować treści, aby były dostosowane pod kątem wyszukiwarki Google. Powinniśmy zatem potrafić posługiwać się specjalnymi narzędziami – optymalizatorami tekstu takimi jak Contadu czy Yoast. Rozwiązanie to przede wszystkim zaoszczędzi nam środków, które musielibyśmy wydać, zamawiając treści zewnętrznie. Będziemy mogli również lepiej dostosować je do celu, który chcemy osiągnąć. Rozwiązanie to będzie zatem polecane szczególnie osobom, które prowadzą osobiste marki i biznesy i chcą dopracować w nich każdy szczegół.

Zamawianie tekstów SEO w agencjach marketingowych lub u copywriterów, czyli specjalistów zajmujących się ich tworzeniem będzie z kolei dużo lepszym rozwiązaniem w kilku sytuacjach. Przede wszystkim, jeśli chcemy działać na dużą skalę i publikować duże ilości artykułów SEO na jednym lub kilku portalach, powinniśmy zamawiać je w agencji. Samodzielnie nie damy rady pisać treści tego typu na dużą skalę. Opcja zamawiania tekstów będzie również bardzo dobrym rozwiązaniem, jeśli samodzielnie nie znamy się na SEO i nowoczesnych technologiach, a chcemy zwiększyć widoczność naszej witryny w wyszukiwarce Google. W takiej sytuacji specjaliści posiadający wiedzę i doświadczenie stworzą dla nas praktycznie każdą ilość tekstów SEO, które będziemy mogli dodawać na naszą witrynę, a nawet będą mogli zajmować się ich publikacjami.

Wybór profesjonalistów będzie również najlepszym wyborem, jeśli zależy nam przede wszystkim na skuteczności. Z tej opcji, warto zatem skorzystać, jeśli działamy ze stroną internetową naszego biznesu która jest kluczowa dla nas lub w branży, w której istnieje bardzo duża konkurencja. Wiedza i doświadczenie specjalistów będą w tym wypadku na wagę złota i często pomogą nam odnieść sukces. W takich sytuacjach nawet niuanse takie jak wybranie odpowiednich słów kluczowych czy sposób publikacji contentu mają znaczenie i warto o tym pamiętać.

Jak samemu tworzyć teksty SEO?

Jeśli zdecydowaliśmy, że chcemy tworzyć teksty SEO samodzielnie, przede wszystkim powinniśmy zacząć od wyboru odpowiednich słów kluczowych. Mogą być to frazy wybrane dla naszej witryny lub te z naszej taktyki pozycjonowania. Możemy również przy pomocy keyword generatorów i innych narzędzi określić frazy, które aktualnie są korzystne dla naszej marki i to właśnie pod nie optymalizować tekst. Istnieje wiele szkół dodawania słów kluczowych, ale nie powinniśmy umieszczać ich więcej niż jedno na 1000 znaków. Warto również używać odmian czy długich ogonów uwzględniających poszczególne słowa kluczowe, a także dodawać je w nagłówkach, tytule oraz w meta danych.

Sam tekst SEO powinien być również odpowiednio sformatowany i nie może być blokiem treści. Warto zatem nadać mu odpowiednich śródtytułów i nagłówków, aby był bardziej czytelny. Możemy używać również list punktowych czy tabel, a także pogrubień. Nie powinniśmy zapominać o linkowaniu wewnętrznym do innych części naszego serwisu tak, aby linkowanie ułatwiało indeksowanie strony i zachęcało czytelników do zapoznania się z innymi treściami.

Tekst SEO powinien być również dostosowany pod kątem user experience, czyli odbiorców. Ich aktywność, długość przebywania na podstronie czy powracanie na nasz serwis też przełożą się na konkretne statystyki serwisu i lepsze jego pozycjonowanie. Powinniśmy zatem wybierać odpowiednie tematy, które będą interesujące dla osób z naszej branży, a także będą dawały im konkretnych korzyści czy odpowiadały na konkretne zagadnienia.

Tworząc samodzielnie teksty SEO, powinniśmy korzystać ze specjalnych optymalizatorów. Są to narzędzia — darmowe lub płatne, które na bieżąco monitorują tworzony tekst i podpowiadają nam jakich słów kluczowych, warto używać, a także o jakie elementy należy jeszcze zadbać. Mogą mówić nam, czy tekst jest odpowiednio długi, czy ma odpowiednio wiele słów kluczowych, a także o jakie elementy musimy jeszcze zadbać. W tekście powinniśmy zamieszać również zdjęcia. Te należy zoptymalizować w specjalnych narzędziach, które utrzymują jak największą rozdzielczość, ale dbają o to, aby fotografie miały jak najmniejszą wagę.

Tekst przygotowany we współpracy z agencją SEO Puls Online.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułŁukasz Gibała potwierdza: wystartuję w wyborach
Następny artykułWykluczenie ze stawki MotoGP