Do bazy na Lotnisku Chopina linie Wizz Air dołączą już 13. samolot. Zapowiadają też nową trasę do Włoch. Czy Okęcie, które czeka na rozbudowę, pomieści rosnący ruch tańszych i czarterowych przewoźników?
O nowościach linii Wizz Air na Lotnisku Chopina w Warszawie mówił we wtorek, 15 października József Váradi, dyrektor generalny: – Dodanie tego 13. samolotu to kolejny krok w naszej długoterminowej wizji rozwoju w Polsce. Jesteśmy bardzo zadowoleni z dalszego rozszerzania naszej siatki połączeń z Lotniska Chopina w Warszawie.
Tylko czy na Okęciu jest jeszcze na to miejsce? Już od czasów rządów PiS warszawiacy słyszą, że “Lotnisko Chopina się zatyka”. Tym uzasadniania jest potrzeba budowy nowego CPK w Baranowie, ok. 45 km na zachód od stolicy. Obecna ekipa rządowa planuje wcześniej rozbudowę na Okęciu m.in. terminala pasażerskiego za 2,4 mld zł, by przepustowość wzrosła tu do 30 mln pasażerów rocznie. Tymczasem w Warszawie skrzydła rozwijają głównie przewoźnicy tani (przynajmniej w teorii) i czarterowi. Nie tylko Wizz Air, ale też Ryanair po powrocie w 2023 r. czy Enter Air.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS