Rozpoczął się nabór do Rady Społecznej ds. Konsultacji Społecznych, której zadaniem jest doradzanie Prezydentowi Miasta Torunia i Radzie Miasta Torunia w sprawach związanych z konsultacjami społecznymi.
Czym jest Rada Społeczna ds. Konsultacji Społecznych i jakie stoją przed nią zadania?
Rada Społeczna ds. Konsultacji Społecznych jest podmiotem opiniodawczo-konsultacyjnym Rady Miasta Torunia oraz Prezydenta Miasta Torunia w sprawach konsultacji społecznych. Jej zadaniem jest: doradzanie Prezydentowi Torunia i Radzie Miasta Torunia w sprawach konsultacji społecznych; opiniowanie wniosków o przeprowadzenie konsultacji społecznych składanych przez rady okręgu, grupy mieszkańców i organizacje pozarządowe; udział w doborze metod i narzędzi stosowanych w poszczególnych procesach konsultacyjnych.
Kto wchodzi w skład Rady Społecznej ds. Konsultacji Społecznych?
W skład Rady Społecznej ds. Konsultacji Społecznych wchodzi osiem osób:
- dwie osoby spośród kandydatów zgłoszonych przez organizacje pozarządowe działające na terenie Torunia,
- dwie osoby spośród kandydatów zgłoszonych przez mieszkańców,
- cztery osoby wskazane przez Prezydenta Miasta Torunia.
Członkowie Rady pracują społecznie – bez wynagrodzenia.
Chcę wejść w skład Rady jako przedstawiciel lub przedstawicielka organizacji pozarządowej działającej na terenie Torunia. Jak mogę się zgłosić do Rady Społecznej ds. Konsultacji Społecznych?
Jeżeli chcesz wejść w skład Rady Społecznej ds. Konsultacji Społecznych jako przedstawiciel lub przedstawicielka organizacji pozarządowej działającej na terenie Torunia:
- Twoja kandydatura musi zostać zgłoszona przez zarząd lub prezesa jednej z organizacji pozarządowych działających na terenie Torunia (zgłoszenia dokonuje działający zgodnie z prawem organ organizacji pozarządowej).
- Do zgłoszenia dołącz opis Twojego doświadczenia w zakresie działań na rzecz rozwoju społeczeństwa obywatelskiego.
- Musisz także dołączyć rekomendacje wystawione przez przynajmniej trzy inne niż dokonująca zgłoszenia organizacje pozarządowe. W organizacjach, które dają Ci rekomendacje, nie możesz pełnić żadnej funkcji, nie możesz być ich członkiem, nie możesz pobierać od nich wynagrodzenia w okresie ostatnich dwóch lat. Rekomendacje muszą spełnić następujące warunki: muszą być udzielone na piśmie przez działający zgodnie z prawem organ upoważniony do wystawienia rekomendacji (Zarząd/Prezes itp.), jedna organizacja może udzielić rekomendacji tylko jednemu kandydatowi, organizacja zgłaszająca swojego kandydata nie może wystawić rekomendacji innej organizacji.
Chcę wejść w skład Rady jako mieszkaniec lub mieszkanka Torunia. Jak mogę się zgłosić do Rady Społecznej ds. Konsultacji Społecznych?
Jeżeli chcesz wejść w skład Rady Społecznej ds. Konsultacji Społecznych jako mieszkaniec lub mieszkanka Torunia:
- Musisz zgłosić swoją kandydaturę na piśmie.
- Razem ze zgłoszeniem napisz, dlaczego chcesz przystąpić do udziału w Radzie Społecznej ds. Konsultacji Społecznych. Jeżeli masz doświadczenie w działalności społecznej, warto także opisać je w swoim zgłoszeniu.
- Musisz także dołączyć listę poparcia podpisaną przez co najmniej 15 innych mieszkańców Torunia, zawierającą następujące pozycje: w nagłówku – imię i nazwisko, adres zamieszkania kandydata do Rady Społecznej ds. Konsultacji Społecznych oraz informację o celu zbierania podpisów (np. Jan Kowalski, ul. Kowalskiego 7/3, 87-100 Toruń. „Lista osób udzielających poparcia dla kandydata do Rady Społecznej ds. Konsultacji Społecznych, powoływanej przez Prezydenta Miasta Torunia na mocy uchwały nr 1270/124 Rady Miasta Torunia z dnia 8 lutego 2024 r. w sprawie ustalenia zasad i trybu przeprowadzania konsultacji społecznych”), w treści – imiona i nazwiska, adresy zamieszkania oraz podpisy osób popierających kandydata.
>>> pobierz wzór listy poparcia
UWAGA! Kandydat zgłoszony przez mieszkańców nie może być członkiem organów wykonawczych lub nadzorczych organizacji pozarządowych.
Termin i miejsce zgłaszania kandydatur.
Pisemne zgłoszenie wraz załącznikami należy złożyć osobiście lub pocztą w terminie do 12 kwietnia 2024 r., do godziny 12:00 (decyduje data i godzina dostarczenia zgłoszenia do urzędu), na adres: Urząd Miasta Torunia, Wydział Komunikacji Społecznej i Informacji, ul. Wały gen. Sikorskiego 8, 87-100 Toruń.
Co dalej będzie się działo z moim zgłoszeniem?
Wszystkie zgłoszenia są weryfikowane pod względem formalnym przez Wydział Komunikacji Społecznej i Informacji Urzędu Miasta Torunia.
Zgłoszenia od reprezentantów organizacji pozarządowych, poprawne formalnie i bez braków, są przekazywane Radzie Działalności Pożytku Publicznego Miasta Torunia, która rozpatruje je merytorycznie i ustala listę rankingową kandydatów wraz z rekomendacją dla maksymalnie trzech przedstawicieli środowiska pozarządowego do udziału w radzie społecznej. Udzielając rekomendacji RDPP kieruje się doświadczeniem kandydata w zakresie działań na rzecz rozwoju społeczeństwa obywatelskiego, jego motywacją oraz liczbą zebranych rekomendacji.
Zgłoszenia kandydatów spośród mieszkańców rozpatruje merytorycznie Wydział Komunikacji Społecznej i Informacji Urzędu Miasta Torunia, a następnie przedstawia je Prezydentowi, rekomendując dwóch przedstawicieli do udziału w radzie społecznej. Udzielając rekomendacji, WKSiI kieruje się motywacją kandydatów, opisanym we wniosku doświadczeniem w zakresie aktywności społecznej oraz liczbą zebranych podpisów poparcia.
W efekcie naboru zostanie powołana przez Prezydenta Miasta Torunia Rada Społeczna ds. Konsultacji Społecznych, składająca się z przedstawicieli NGO, mieszkańców Torunia, a także osób wskazanych przez Prezydenta Miasta Torunia.
Wyniki naboru zostaną opublikowane w Biuletynie Informacji Publicznej oraz miejskich serwisach internetowych, a wybrani w wyniku naboru członkowie Rady Społecznej ds. Konsultacji Społecznych otrzymają zaproszenie na pierwsze spotkanie.
A jeżeli nie zgłosi się dostateczna liczba kandydatów?
W przypadku niezgłoszenia się w naborze dostatecznej liczby przedstawicieli organizacji pozarządowych lub mieszkańców, będzie przeprowadzony w dodatkowy nabór. Jeżeli dodatkowy nabór również okaże się nieskuteczny, Prezydent Miasta Torunia powoła Radę w niepełnym składzie, nie mniejszym jednak niż sześć osób, z zachowaniem równowagi pomiędzy liczbą członków pochodzących z naboru publicznego (mieszkańcy oraz przedstawiciele organizacji pozarządowych) i liczbą członków wskazanych przez Prezydenta Miasta Torunia.
Podstawa prawna
Uchwała nr 1270/24 Rady Miasta Torunia z dnia 8 lutego 2024 r. w sprawie ustalenia zasad i trybu przeprowadzania konsultacji społecznych.
Dodatkowe informacje
Dodatkowe informacje w sprawie naboru można uzyskać w Wydziale Komunikacji Społecznej i Informacji Urzędu Miasta Torunia, Natalia Raszkiewicz, tel. 56 611 85 84 (poniedziałek – piątek, w godzinach 08:00 – 16:00), [email protected].
>>> Przejdź do ogłoszenia zamieszczonego w Biuletynie Informacji Publicznej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS