O sytuacji branży turystycznej w Toruniu Centrum Wsparcia Biznesu rozmawiało z Krystianem Krystoforskim, właścicielem biura turystycznego Ratuszanka.
Koronawirus uderzył w różne sektory gospodarki. Mocno ucierpiała m.in. turystyka. Straty notują nie tylko biura podróży czy hotele, ale też przewodnicy turystyczni. Brakuje turystów indywidualnych, zamknięcie szkół doprowadziło do rezygnacji z wycieczek szkolnych.
Swoje sposoby na przetrwanie tego trudnego czasu mają Toruńscy Partacze, którzy m.in. zorganizowali zwiedzanie Torunia podczas wycieczek on-line z przewodnikami. Biuro Turystyczne Ratuszanka powstało w 2016 roku i specjalizuje się w kompleksowej organizacji pobytów w Toruniu. Programy wycieczek dostosowane są do oczekiwań i wieku uczestników, tak aby każdy przyjazd do Torunia był ciekawą przygodą i przyjemnością.
Przypomnijmy, że Toruń odwiedziło w ubiegłym roku 2,4 mln turystów, którzy zostawili podczas swojego pobytu w mieście średnio po 236 zł. Już dziś wiadomo, że przez pandemię w tym roku tego rezultatu nie da się powtórzyć. Przewodnicy turystyczni apelują o nieodwoływanie udziału w wycieczkach, a jedynie przekładanie ich terminu. W związku ze stanem epidemicznym i odwołaniem wszystkich akcji oraz wydarzeń kulturalnych toruńscy przewodnicy muszą walczyć o przetrwanie. Toruń rozpoczął kampanię wspierającą tę branżę, wnajwiększych polskich miastach pojawiły się banery z hasłem #Torunisready. Ma to być zapewnienie, że miasto jest przygotowane na przyjęcie turystów z zachowaniem wszelkich zaleceń sanitarnych. Wystartował też projekt Toruńskiego Bonu Turystycznego – kup teraz, wykorzystaj później!
#wracamydonormalnosci to specjalny cykl wideo-rozmów z właścicielami firm, którzy opowiadają o tym jak radzą sobie w tej wyjątkowej sytuacji. W sytuacji grożącego firmom kryzysu ma być wsparciem marketingowym dla toruńskich przedsiębiorców.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS