Przed laty trasa z Dohy w Katarze do Auckland w Nowej Zelandii była najdłuższą na świecie. Obecnie jednak będzie zajmować trzecie miejsce. W końcu coraz więcej linii lotniczych decyduje się na wielogodzinne loty bez żadnej przerwy na duże odległości.
Qatar Airways przywraca jedną z najdłuższych tras na świecie. Lot potrwa kilkanaście godzin
Jak podaje portal fly4free.pl, lot z Dohy w Katarze do Auckland w Nowej Zelandii zostanie przywrócony. Trasa wynosić będzie 14,5 tys. kilometrów, a samolot Airbus A350-1000 pomieści 327 pasażerów – 46 osób w klasie biznes i 281 osób w klasie ekonomicznej.
Połączenie powróci już 1 września 2023 roku. Samoloty będą wylatywać z Dohy o godzinie 1:50 miejscowego czasu, a na miejscu wylądują o 2:45 następnego dnia, zgodnie z nowozelandzkim czasem. Oznacza to, że lot potrwa 15 godzin.
Więcej informacji znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl
Trasa zostanie reaktywowana po trzyletniej przerwie. W 2020 roku połączenie zawieszono ze względu ostrych przepisów pandemicznych w Nowej Zelandii. Kiedy została wprowadzona w 2017 roku, zyskała miano najdłuższego połączenia lotniczego na świecie. Nie będzie jednak dzierżyć już tego zaszczytu. Zajmie jednak miejsce na podium tego rankingu.
Najdłuższe trasy lotnicze na świecie. Niemal całą dobę w samolocie
Chociaż te loty maratonowe są świetne dla osób podróżujących w klasie premium, nie wyobrażam sobie wykonywania takiego lotu bez międzylądowania w klasie ekonomicznej. W takich sytuacjach mam ochotę przerwać podróż, niż lecieć bez przesiadek. Cholera, nawet w klasie biznes mam wrażenie, że niektóre z tych lotów są za długie
– czytamy na stronie onemileatatime.com.
Obecnie mianem najdłuższej trasy lotniczej bez przesiadek określamy lot z Singapuru do Nowego Jorku, na który trzeba poświęcić blisko 18,5 godziny. Trasa, którą musi pokonać samolot to ponad 15 tys. kilometrów. Drugą najdłuższą trasą była trasa z Singapuru do Newarku, który również trwał ponad 18 godzin. Podium zamykała trasa z Perth do Londynu – lot trwał ponad 17 godzin.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS