Problem pojawił się w trakcie kilku ostatnich rund i dotyczy kwalifikacji oraz sesji Shootout, poprzedzającej sprint. Kierowcy na wszelkie sposoby próbują stworzyć sobie odstęp od poprzedzającego ich rywala, by walczyć o jak najlepszy czas w czystym powietrzu. Wcześniej tłoczyli się w finałowych sektorach torów, ale FIA bacznie się temu przyglądała i wprowadziła regulowane zapisami maksymalne czasy okrążeń wyjazdowych i zjazdowych. Zawodnicy wpadli więc na pomysł, że odstęp można sobie stworzyć poprzez postój na wyjeździe z alei serwisowej.
Max Verstappen zatrzymał się na wyjeździe w trakcie weekendu w Singapurze. Wtedy nie uznano tego za niezgodne z przepisami. Kulminacja nastąpiła tydzień temu w Meksyku. Wtedy, poza Verstappenem, dochodzeniem objęto również Fernando Alonso i George’a Russella. Sędziowie ponownie nie stwierdzili wykroczenia.
Jednak tuż przed rozpoczęciem weekendu na brazylijskim Interlagos FIA postanowiła rozwiązać problematyczną kwestię. Niels Wittich, dyrektor wyścigowy z ramienia federacji, wysłał do wszystkich zespołów komunikat, informując, że kierowcom nie wolno zatrzymywać się na szybkim pasie alei serwisowej. Zakaz obowiązuje w trakcie kwalifikacji oraz sesji Shootout. Dopuszczono zatrzymanie i stworzenie sobie odstępu już po przekroczeniu świateł umieszczonych na wyjeździe z alei serwisowej.
Zgodnie z artykułem 33.4 Regulaminu Sportowego Formuły 1, kierowcy nie mogą bez powodu zwalniać, łącznie z zatrzymywaniem samochodu, na szybkiej nitce alei serwisowej – brzmi notka dyrektora wyścigu.
Podczas sesji Shootout i kwalifikacji kierowcy mogą stworzyć sobie odstęp między światłami na wyjeździe z alei a drugą linią samochodu bezpieczeństwa. Każdy z kierowców, który chce to zrobić, musi zjechać możliwie najdalej do lewej strony, by pozwolić innym wyprzedzić się prawą stroną wyjazdu z alei serwisowej.
Jedyny trening przed Grand Prix Sao Paulo ruszy w piątek o godzinie 15:30 polskiego czasu.
Photo by: Motorsport Images
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS