Czytaj więcej
Problemy z koncentracją uczniów
Dane z międzynarodowych badań na dużą skalę, takich jak PISA, sugerują negatywny związek między nadmiernym korzystaniem z technologii informacyjno-komunikacyjnych a wynikami uczniów. Stwierdzono, że sama bliskość urządzeń mobilnych rozprasza uczniów i ma negatywny wpływ na naukę, a możliwość korzystania z nich w klasie powoduje, że dzieci w czasie lekcji angażują się w sprawy niezwiązane ze szkołą, co negatywnie wpływa na zapamiętywanie i rozumienie przekazywanych im treści.
W odpowiedzi na to zjawisko niektóre kraje zdecydowały się na wprowadzenie zakazów używania smartfonów w szkołach i placówkach edukacyjnych. Do takich państw należą Francja, Hiszpania i Szwecja, a wkrótce dołączy do nich również Holandia. W Polsce dyskusja na ten temat zaczęła się już w 2023 roku, powracając ostatnio po słowach Minister Barbary Nowackiej, która zauważyła, że „Nie ma żadnego uzasadnienia, żeby w przedszkolach dzieci miały kontakt z jakąkolwiek elektroniką – włącznie z telewizorem, z którego puszcza się bajki. Przedszkole powinno być analogowe. To samo powinno być z klasami 1-3”, podkreślając jednak, że w przypadku starszych uczniów możliwe jest korzystanie z telefonów również do celów edukacyjnych.
Umiejętne wykorzystanie potencjału nowych technologii
O ile zalecane jest nieudostępnianie nowoczesnych technologii najmłodszym, o tyle ich umiejętne wykorzystanie w przypadku dzieci starszych może wspierać ich prawidłowy rozwój i umożliwiać personalizację sposobu nauczania. Dyrektor generalna UNESCO Audrey Azoulay, komentując raport „Technologia w edukacji”, zauważyła, że „Rewolucja cyfrowa kryje w sobie nie … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS