– W zależności od sytuacji trwa to zwykle kilka dni. Każda reklamacja rozpatrywana jest indywidualnie i tak szybko, jak to jest możliwe – mówi Małgorzata Witkowska, z biura prasowego PKO BP.
Wpłata offline
Pani Zofia prawie dwa tygodnie temu skorzystała z wpłatomatu dużego banku. – Dostałam potwierdzenie wpłaty i niby wszystko super, ale pieniędzy nie ma na koncie – opowiada.
Dodaje, że praktycznie od razu jak to zauważył to złożyłam reklamację. – Tyle że nadal te pieniądze do mnie nie wróciły a infolinia milczy. Jakiekolwiek inne próby kontaktu też nieudane. Co ja mam z głodu umrzeć przez waszą niekompetencję? – pyta
Czy takie sytuacje często się zdarzają? Co jest ich przyczyną? Biuro prasowe Pekao SA przyznaje, że takie wypadki są.
– Przyczyny mogą być różne, ale zdecydowanie najczęściej w wyniku braku łączności między bankomatem, a system centralnym tzw. wpłata offline – wylicza bank.
I tłumaczy, że bankomat nie dostaje żadnej odpowiedzi na zapytanie autoryzacyjne i nie wie czy wpłata została zaksięgowana czy nie, a urządzenie bezpiecznie dla banku zakłada, że księgowanie się powiodło i zatrzymuje pieniądze.
– Reklamacja jest potrzebna. Bank stara się je rozpatrzyć tak szybko, jak to możliwe. Terminy rozpatrywania reklamacji płatniczych określa ustawa o usługach płatniczych i regulaminy reklamacyjne i tych terminów nie przekraczamy – zapewnia Pekao SA.
Czytaj więcej
Dodaje, że pomimo tego „każdą reklamację rozpatrujemy indywidualnie i każdą sprawę z prośbą o przyspieszenie staramy się traktować priorytetowo”.
Autopromocja
Specjalna oferta letnia
Pełen dostęp do treści “Rzeczpospolitej” za 5,90 zł/miesiąc
KUP TERAZ
Zdaniem Małgorzaty Witkowskiej z PKO BP przyczyną braku księgowania mogą być różne ale zawsze tego typu sytuacje są wyjaśniane w trybie reklamacji i tego typu sytuacje nie występują często. – Przyjęte banknoty pozostają w urządzeniu. Rozpatrzenie reklamacji trwa zwykle kilka dni.. Każda reklamacja rozpatrywana jest indywidualnie i tak szybko, jak to jest możliwe – mówi Małgorzata Witkowska.
Jak podaje Justyna Fischer-Brzeska, odpowiedzialna za bankomaty w Santander Bank Polska wydanie potwierdzenia przez wpłatomat oznacza, że dla urządzenia ta transakcja zakończyła się poprawnie.
– Jeśli gotówka nie została zaksięgowana na koncie klienta, to przyczyną może być problem techniczny lub opóźnienie w księgowaniu tej transakcji. W przypadku braku pieniędzy na koncie, zawsze jest konieczne złożenie reklamacji. Większość reklamacji rozpatrywana jest do trzech dni roboczych – zapewnia Justyna Fischer –Brzeska.
Urządzenie rejestruje transakcje
Także Piotr Rutkowski, zastępca rzecznika mBanku przyznaje, że przyczyny takiej sytuacji mogą być bardzo różne. – Tego typu reklamacje rozpatrujemy bardzo szybko, zdecydowaną większość nawet w ciągu jednego dnia. Jednak każda sytuacja jest inna i wymaga indywidualnego podejścia – zastrzega Piotr Rutkowski.
Jak przyznaje Anna Strompowska, Partnership Manager w Credit Agricole sytuacje, w których klient wpłacił pieniądze i nie zostały zaksięgowane na koncie są incydentalne.
– Mogą one wynikać z błędu po stronie urządzenia, np. zacięcie się banknotów wewnątrz urządzenia lub z powodu błędu systemowego. W przypadku błędów systemowych, po zdiagnozowaniu problemu, pieniądze księgujemy na rachunku klienta automatycznie – klient nie musi składać reklamacji. W innych przypadkach klient musi złożyć reklamację – zapewnia Anna Strompowska.
Czytaj więcej
Podkreśla, że reklamacje związane z korzystaniem z wpłatomatów klient może złożyć bez … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS