A A+ A++

W grudniu 2019 r. mieszkańcami powiatu świebodzińskiego wstrząsnął tragiczny wypadek. Zginęło w nim pięcioro młodych osób, dwie dziewczyny i trzech chłopców. Nad ranem na drodze między Ciborzem a wsią Skąpe (Lubuskie), audi A4, którym kierowała 18-latka, wypadło z łuku drogi i wpadło do stawu. Wcześniej uderzyło o betonowy przyczółek mostku i zanurzyło się w wodzie. Wszyscy zginęli. Utopili się.

Policjanci przyznali, że zawiniła prędkość. Na drodze były ograniczenia do 60 km na godz., rano droga mogła być śliska, auto wypadło z łuku drogi.

Ale jakość i wyprofilowanie drogi były na tej krzyżówce częstym problemem. Tyle że auta do tej pory nie sforsowały barierek otaczających staw. Tym razem ich po prostu nie było. Kilka tygodni wcześniej zostały zniszczone w innym wypadku. Wówczas autem podróżowała matka z synem. Bariery energochłonne uratowały im życie. Auto zawisło na nich, nie wpadło do wody. Nikomu nic poważnego się nie stało. I choć minęło sporo czasu, nowych barier nikt nie zamontował. Zarządca drogi, świebodziński powiat, rozstawił jedynie biało-czerwone znaki informujące o niebezpieczeństwie, stawiane m.in. na przewężeniach drogi.

Auto z lekkością je sforsowało i wpadło w taflę wody jak w masło.

Starosta Zbigniew Szumski (z prawej) rozmawia z wójtem wsi Skąpe. Archiwum Starostwa

Wczoraj Zbigniew Szumski, starosta świebodziński, razem ze Zbigniewem Wochem, wójtem wsi Skąpe, spotkali się w terenie z projektantem, który ma przebudować drogę z Ciborza do Skąpego i krzyżówkę, na której można skręcić do Rokitnicy.

– Dotychczasowe trzy warianty zakładające m.in. projektowanie łuku o mniejszym promieniu nie tylko nie poprawią, ale pogorszą bezpieczeństwo. Nowa nawierzchnia zachęci do szybszej jazdy – tłumaczy starosta. Takie rozwiązanie jest także kosztochłonne, bo trzeba byłoby poszerzyć mostek.

– Jego stan techniczny jest dobry, poprawy będzie wymagać jedynie nawierzchnia. Przebudowa podniosłaby koszty zadania o kilka milionów. Stąd najbliżej nam do koncepcji budowy w tym miejscu ronda, o średnicy zewnętrznej 30 m. Wyniesione skrzyżowanie skutecznie ograniczy prędkość mechanicznie, a nie tylko za pomocą oznakowania. Konieczne będzie oświetlenie ronda – tłumaczy starosta Szumski.

Dokumentacja projektowa przebudowy drogi powinna być gotowa do końca roku.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułCo piąta ujawniona łapówka wręczona była na Śląsku. Jedno miasto zdecydowanym liderem
Następny artykułMagistrat chce sprzedać lotnisko w Łodzi. Czy rząd kupi port na Lublinku? Jest odpowiedź