Workation, czyli plus koronawirusa
Tymczasem wraz z rozpowszechnieniem się pracy zdalnej coraz więcej osób zastanawia się, czy nie wykorzystać tej możliwości do zwiedzania świata. Do oderwania się od znanej rzeczywistości. Stąd rosnąca popularność zjawiska zwanego workation, czyli pracy zdalnej połączonej z wakacjami. A przynajmniej z wyjazdem w nowe miejsce. Niekiedy daleko.
– W wyniku pandemii COVID-19 pojawiły się nowe możliwości do pracy zdalnej. Wielu pracowników nie tylko korzysta ze swobody wyboru pracy z biura lub z domu, ale również bierze pod uwagę tymczasową zmianę swojej lokalizacji i włączenia elementu podróży do swojej codzienności – zauważa Laure Bornet, dyrektor generalna Kayak na region EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka).
W związku z tym jej firma (należący do notowanego na NASDAQ Booking Holdingu jeden z liderów globalnego rynku wyszukiwarek ofert podróży) wdrożyła kilka miesięcy temu nowe regulacje dotyczące pracy zdalnej swoich ludzi.
– We wrześniu 2021 r. wprowadziliśmy nową politykę, zgodnie z którą pracownicy mogą sami decydować o tym, jak często pracują z biura – o ile w ogóle. Jako pracodawca w branży turystycznej Kayak daje swoim pracownikom możliwość pracy z wielu różnych krajów. W czasie pandemii stało się jasne, że mogą oni pracować efektywnie i zespołowo niezależnie od tego, gdzie się znajdują – tłumaczy decyzję Laure Bornet.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS