Podczas weekendu na torze Paul Ricard zespoły napędzane silnikiem Hondy otrzymały drugą jednostkę napędową, która posiada znacznie więcej mocy od poprzedniej. I to właśnie ta kwestia wywołała parę kontrowersji po ostatnim wyścigu.
Jak wiadomo, w tegorocznej rywalizacji producenci nie mogą dokonywać znaczących modyfikacji w swoich silnikach i jedynym wyjątkiem są kwestie związane z niezawodnością. Honda w swoim oświadczeniu przed GP Francji wyraźnie zaznaczyła, że “prace dotyczące nowej jednostki napędowej opierały się tylko na wytrzymałości tego elementu”. Jednakże przewaga, jaką dysponował Red Bull na prostych na francuskim obiekcie mogła sugerować zupełnie coś innego.
Lewis Hamilton, który bezskutecznie próbował wyprzedzić Maxa Verstappena na długiej prostej Mistral (przy użyciu DRS), po GP Francji wyznał nawet, że stajnia z Milton Keynes korzysta ze “zmodernizowanych” silników. Oczywiście kierownictwo Red Bulla, na czele z Christianem Hornerem, szybko zaprzeczyło, jakoby używali lepszej jednostki napędowej i stwierdzili, że ich przewaga wynikała z tego, iż mieli zamontowane w bolidzie RB16B skrzydło o mniejszej sile docisku niż Mercedes.
Jednak w takie tłumaczenia nie do końca wierzy Toto Wolff:
“Zastanawiam się dlaczego to taki gorący temat, skoro dobrze wiemy, że silniki muszą być homologowane. Jestem bardzo zaskoczony tym, że ludzie z obozu Red Bulla tak protestują w tej sprawie”, powiedział 49-latek, cytowany przez RaceFans.
“Zasady są przecież bardzo jasne. Silnik jest homologowany i możesz tylko wymyślać poprawki w kwestii niezawodności. Oczywiście masz tam jakieś tokeny, które możesz użyć, ale nie powinny one skutkować żadną przewagą mocy.”
Szef Mercedesa wyjawił też, że jednym z obszarów, gdzie Red Bull ma przewagę nad Mercedesem jest właśnie moc jednostki napędowej:
“Zawsze chodzi o interakcję pomiędzy mocnym silnikiem, dużą siłą docisku i odpowiednim działaniem ogumienia. W tym elemencie oni wykonują po prostu dobrą robotę.”
“Zaobserwowaliśmy to na torze Paul Ricard, kiedy korzystali ze skrzydła z mniejszym dociskiem, a mimo to nie tracili zbyt wiele w krętych sekcjach. Mają po prostu znakomity pakiet.”
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS