Umberto Eco w ostatniej powieści „Numer zero”, wydanej w Polsce pod tytułem „Temat na pierwszą stronę”, pisał, że w redakcji zawsze należy najpierw ustalić hierarchię newsów.
I tłumaczył, dlaczego to jest tak ważne:
Wiadomości do zakomunikowania jest na świecie bez liku, ale dlaczego mamy podawać, że był wypadek w Bergamo, a nie podawać, że był inny wypadek w Mesynie? To nie wiadomości czynią gazetę, to gazeta czyni wiadomości. Składając umiejętnie cztery różne wiadomości, proponuje się czytelnikowi wiadomość piątą
Nie podejrzewam, żeby włoski filozof znał styl redakcji informacyjnych pracujących w Polsce, ale to nie przeszkadza, by trafnie rozpoznał sposób ich pracy. Zwłaszcza redakcji, której jedno z haseł reklamowych brzmi: „Cała prawda, całą dobę”.
W nowej rzeczywistości…
Szanowny Czytelniku, możesz przeczytać cały artykuł
– wystarczy, że dołączysz do subskrybentów Sieci Przyjaciół.Jeżeli masz wykupiony dostęp do Sieci Przyjaciół zaloguj się na swoje Konto Czytelnika
Wybierz subskrypcję:
Sieć Przyjaciół to jedyne miejsce, w którym uzyskasz dostęp do cyfrowej wersji tygodnika Sieci, magazynu wSieci Historii oraz wszystkich artykułów
w portalu wPolityce.pl.Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS