Wśród 44 inwestycyjnych priorytetów, które w środę wskazał Zarząd Województwa Świętokrzyskiego znalazł się szereg zadań związanych z powiatem koneckim. To one mają mieć pierwszeństwo w uzyskaniu dofinansowań w ramach unijnego Programu Regionalnego na lata 2021-2027. Najważniejszą dla Konecczyznny inwestycją wpisaną na listę jest budowa północnej obwodnicy Końskich.
REKLAMA
Przygotowania do nowej unijnej perspektywy są już na finiszu. Przypomnijmy, że region świętokrzyski na lata 2021 -2027 otrzymał środki unijne w wysokości 1 mld 403 mln euro. O tym, jak rozdysponować te fundusze i na jakie kluczowe przedsięwzięcia przeznaczyć unijne wsparcie samorządowcy dyskutowano od wielu miesięcy, teraz przyszedł czas na kolejny ważny krok – przyjęcie projektu Kontraktu Programowego dla Województwa Świętokrzyskiego.
– „Kontrakt Programowy określa kierunki i warunki dofinansowania funduszy europejskich dla województwa świętokrzyskiego na lata 2021 – 2027, tym samym stanowi podstawę do negocjacji Programu Regionalnego z Komisją Europejską” – mówi Andrzej Bętkowski, marszałek województwa świętokrzyskiego. – „Dokument ten stanowi więc umowę określającą kierunki i warunki dofinansowania programu na lata 2021 – 2027 Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego, służącego realizacji Umowy Partnerstwa w zakresie polityki spójności” – dodaje marszałek Bętkowski.
REKLAMA
Załącznikiem do Kontraktu Programowego jest lista przedsięwzięć priorytetowych, czyli projektów o szczególnym znaczeniu dla rozwoju regionu świętokrzyskiego. Znalazło się na niej 44 kluczowych przedsięwzięć, obejmujących różne obszary.
Jakie przedsięwzięcia dotyczą powiatu koneckiego? To oba etapy budowy północnej obwodnicy Końskich, czyli drogi od Kornicy przez Młynek Nieświński po Piłę (łączny zakładany koszt to około 84 mln złotych); przebudowa drogi wojewódzkiej 728 w miejscowości Plenna w gminie Radoszyce (koszt – 20 mln złotych); przebudowa drogi wojewódzkiej 728 Końskie – Gowarczów (40 mln złotych); zakup niskoemisyjnego lub hybrydowego taboru kolejowego (do obsługi linii biegnącej przez Końskie i Stąporków – koszt około 100 mln złotych); budowa i dalszy rozwój szlaku rowerowego Green Velo.
– To przemyślane, służące rozwojowi regionu zadania, który stawiają przede wszystkim na konkurencyjną gospodarkę i rozwój kapitału ludzkiego – podkreśla marszałek Bętkowski.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS