A A+ A++

Jedna z firm z branży producentów alkoholu wprowadziła do sprzedaży kolorowe jednorazowe tubki do wyciskania zawierające rozmaite alkohole wysokoprocentowe. Sprawa natychmiast wzbudziła zainteresowanie w mediach społecznościowych. Nowy rodzaj opakowań – według wielu – zbyt przypomina musy owocowe sprzedawane głównie dzieciom, a tego rodzaju opakowanie może też ułatwiać i zachęcać do spożywania alkoholu, co wydaje się sprzeczne z Ustawą o wychowaniu w trzeźwości. i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.


Zobacz wideo

Idealne dla spragnionych rodziców

Na pojawienie się nowego towaru sarkastycznie zareagował radny warszawskiego Ursusa Krzysztof Daukszewicz. Napisał na Facebooku: “Janusz Palikot musi być cały czerwony ze złości, że to nie on wpadł na pomysł zapakowania wódki w takie sympatyczne opakowanie. Idealne dla spragnionych rodziców na spacerze oraz innych wysoko funkcjonujących”

Poważniej zareagowała senator Anna Górska z Razem, która przygotowała pismo z interwencją do Urzędu Ochrony Konsumentów i Konkurencji prosząc w nim “o podjęcie odpowiednich działań w celu zbadania tej sprawy i weryfikacji, czy wskazane powyżej produkty i ich opakowania nie wprowadzają konsumentów w błąd co do zawartości i co za tym idzie ich sprzedaż nie narusza interesów konsumentów”.

Wątpliwość etyczna

Sporo wątpliwości, wobec takiej formy dystrybucji alkoholu, ma również Naczelna Izba Lekarska.- Sprzedaż takich produktów jest zgodna z prawem. Tutaj pojawia się wątpliwość, którą nazwałabym wątpliwością etyczną i wątpliwością profilaktyczną. Postrzegamy to jako bardzo negatywny wzorzec – stwierdziła w rozmowie z reporterem TOK FM Szymonem Kępką Iwona Kania, rzeczniczka NIL. Jej zdaniem pojawienie się tego typu produktów jest sprzeczne z wzorcami, które próbujemy budować czy staraniom o zapobieganiu różnych chorobom. 

Wspomniana “Ustawa o wychowaniu w trzeźwości” zaczyna się od słów: “Organy administracji rządowej i jednostek samorządu terytorialnego są obowiązane do podejmowania działań zmierzających do ograniczenia spożycia napojów alkoholowych”. Kluczowe w tym momencie może być słowo “napojów” i jego interpretacja. W końcu do czekoladek z alkoholem też podchodzi się pobłażliwie i nie sprawdza pełnoletności kupujących. 

Tymczasem producent alkoholowych tubek nie widzi problemu i przekonuje, że jego działania, by produkty nie zachęcały małoletnich do spożywania alkoholu są i tak “większe, niż wymagane prawem”. Producentem saszetek z alkoholem jest Real S.A. – ta sama firma, która produkuje popularne musy owocowe Owolovo.

To nie wszystko, co mamy dla Ciebie w TOK FM Premium. Spróbuj, posłuchaj i skorzystaj ze specjalnej oferty. Wejdź tutaj, by znaleźć szczegóły >>

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMniej alumnów w Wyższym Seminarium Duchownym
Następny artykułRosjanka nie wytrzymała po tym, co zrobiły Badosa i Muchova. “Brawo WTA”