A A+ A++

Zakład Ubezpieczeń Społecznych przygotował wniosek o ulgę w opłacaniu składek (odroczenie terminu płatności lub rozłożenie na raty należności z tytułu składek) bez opłaty prolongacyjnej (RDU).

Ulga w opłacaniu składek bez opłaty prolongacyjnej – odroczenie terminu płatności lub rozłożenie na raty należności z tytułu składek

Ulga dotyczy wszystkich płatników składek. Dotyczy składek za przedsiębiorcę i pracujące dla niego osoby. Nie ma znaczenia od kiedy płatnik prowadzi działalność. Nie ma też znaczenia wielkość jego firmy. Z ulgi mogą skorzystać także samozatrudnieni.

Ulga dotyczy składek od stycznia 2020 r. Dzięki uldze można opłacić składki do ZUS w dłuższym czasie. Jeśli płatnik złoży wniosek przed terminem płatności składek, nie poniesie żadnych kosztów związanych z ulgą. Jeśli wniosek złoży po terminie opłacania składek, ZUS naliczy odsetki za zwłokę na dzień złożenia wniosku.

W jaki sposób można ubiegać się o wsparcie?

Aby otrzymać wsparcie, trzeba złożyć poniższy wniosek RDU, wydany na podstawie ustawy o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw.

Zobacz: RDU – wniosek o ulgę w opłacaniu składek (odroczenie terminu płatności lub rozłożenie na raty należności z tytułu składek) bez opłaty prolongacyjnej (plik docx 54kb)

Wniosek dostępny jest online – na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS oraz na stronie www.zus.pl.

Wniosek można złożyć:

– drogą elektroniczną przez PUE ZUS,

– za pośrednictwem poczty,

– osobiście w placówce ZUS – do skrzynki na dokumenty oznakowanej napisem “Tarcza antykryzysowa” (bez kontaktu z pracownikiem ZUS).

Zobacz również:

W przypadku problemów z wypełnieniem wniosku, można liczyć na pomoc pracowników ZUS.

Można kontaktować się z nimi telefonicznie:

  • specjalne nr telefonu dostępne w dni robocze (pn.- pt.) w godzinach 7 – 15:
    • nr telefonu 22 290 87 01 
      • obsługa w sprawie świadczeń z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji
      • obsługa w sprawie zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola, szkoły
    • nr telefonu 22 290 87 02; nr telefonu 22 290 87 03
      • obsługa w sprawie wsparcia dla przedsiębiorców
  • ogólnopolska infolinia pod numerem telefonu 22 560 16 00 dostępna w dni robocze (pn.-pt) w godzinach 7-18

Po wybraniu „0”(połączenie z konsultantem Centrum Obsługi Telefonicznej), należy wybrać odpowiedni temat rozmowy:

  • 1 – Pomoc techniczna i obsługa e-ZLA,
  • 2 – Renty i emerytury,
  • 3 – Zasiłki,
  • 4 – Informacje dla ubezpieczonych,
  • 5 – Informacje dla płatników,
  • 7 – Wsparcie dla przedsiębiorców
  • 9 – Zasiłek opiekuńczy i świadczenia z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułŻegnamy Fryderyka Wywiała
Następny artykułF1 może stracić producentów