Wniosek o dowód osobisty od 2 sierpnia 2021 r. nie będzie składany online. Z czego wynikają zmiany? Czy będą wyjątki?
Wniosek o dowód osobisty w urzędzie od 2 sierpnia 2021 r.
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów przypomina, iż za niecałe 4 miesiące nie będzie możliwe złożenie online wniosku o nowy dowód osobisty.
Obecnie można to zrobić na dwa sposoby: w urzędzie lub przez internet.
Od 2 sierpnia 2021 r. nie będzie możliwości składania wniosków online. W urzędzie trzeba będzie bowiem zostawić odciski palców oraz odręczny podpis posiadacza dowodu.
W ubiegłym tygodniu wiceminister spraw wewnętrznych i administracji Paweł Szefernaker mówił o możliwości skorzystania z mobilnej stacji obsługiwanej przez urzędników. „Na terenie każdego powiatu będzie taka mobilna stacja. Do osób, które nie mogą wyjść z domu, przyjedzie urzędnik z komputerem i zestawem do pobierania odcisków – zapewniał wiceminister.
Zobacz również:
Wniosek o dowód osobisty dla dziecka w 2021 r.
Odciski palców nie będą pobierane od dzieci do 12. roku życia. W takim zatem przypadku nadal będzie można składać wniosek przez internet.
Wymiana dowodu osobistego w 2021 r.?
Co istotne, osoby, które posiadają ważne dowody, nie muszą wymieniać ich na nowe ze względu na nadchodzące zmiany w prawie. Dokumenty zachowają ważność na okres, na jaki zostały wydane.
Dowody osobiste z odciskami palców – wymogi UE
Zmiany dotyczące dowodów osobistych są efektem wejścia w życie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2019/1157 z 20 czerwca 2019 r.
Do umieszczania w dowodach osobistych odcisków palców (w warstwie elektronicznej) oraz odręcznego podpisu posiadacza (w warstwie graficznej) zobligowane są wszystkie państwa członkowskie Unii Europejskiej.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS