A A+ A++

Stellantis i włoski rząd już od dawna mają dość napięte stosunki. Bez wątpienia ostatnie doniesienia medialne nie poprawią tych relacji. Pojawiły się informacje, że włoskie władze planują przekazać historyczne marki należące do koncernu Chińczykom.

Włochy chcą sprzedać legendarne marki Chińczykom

Włoski przemysł motoryzacyjny nie jest obecnie w najlepszej kondycji, ale krajowy rząd ma ponoć pomysł, co z tym zrobić. Włosi chcą zaoferować chińskim firmom dwie dawne marki motoryzacyjne. Celem jest zachęcenie producentów z Państwa Środka do zainwestowania w Italii – informuje włoski dziennik Il Sole 24 Ore, na który powołuje się agencja Reuters.

Chodzić miałoby o dwie zlikwidowane w latach 90. marki – Innocenti i Autobianchi. Pierwsza z nich znana jest m.in. z produkowania samochodów Mini na licencji. Druga zajmowała się natomiast produkcją opartych na Fiatach samochodów dla klasy wyższej. W latach 80. natomiast stała się częścią Lancii. Obie marki należą do Fiata, który to z kolei jest częścią wspomnianego już koncernu Stellantis. W jaki sposób władze w Rzymie mogą odebrać grupie te dwie marki? Haczyk polega na tym, że od pewnego czasu we Włoszech funkcjonuje prawo, które pozwala lokalnym władzom przejmować nieaktywne od co najmniej pięciu lat krajowe marki.

Ministerstwo odpowiedzialne za przemysł miało już podjąć konkretne w tej sprawie. Jak informuje gazeta, w krajowym urzędzie patentowym marki miały już zostać zarejestrowane. Mowa jednak tylko o samych nazwach “Innocenti” i “Autobianchi”. Logotypy będą wyglądały inaczej. Włoski resort nie skomentował całej sytuacji. Przedstawiciele Stellantisa poinformowali natomiast agencję Reuters, że wiedzą o doniesieniach medialnych, ale nie otrzymali jeszcze informacji od rządu.

Warto jednak zaznaczyć, że we Włoszech już działa włoska marka oferująca chińskie samochody. Jest nią działająca od 2006 roku DR Automobiles należąca do chińskiego koncernu Chery. 

Włochy nie dogadują się ze Stellantisem

Potencjalne kroki włoskich władz mają oczywiście na celu rozruszanie krajowego rynku motoryzacyjnego. Wynika to m.in. z trudnych relacji z działającym we Włoszech koncernem Stellantis. Władze firmy w ostatnim czasie zredukowały liczbę zatrudnionych osób w swoich fabrykach znajdujących się w Italii. Napiętych relacji ze Ste … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPrzeszczep dziąsła. Kiedy jest konieczny? Stomatolog podpowiada
Następny artykułSkarb kibica, czyli wszystko, co musisz wiedzieć przed startem Ekstraklasy. Oglądaj Dziennik Sportowy