Tipo 6 LMH Competizione wskrzeszonej włoskiej marki zaprezentowany został na początku roku. Celem był debiut w World Endurance Championship, ale plany trzeba było odłożyć na sezon 2024.
Początkowo Isotta Fraschini współpracować miała z Vector Sport. W listopadzie ogłoszono jednak rozstanie. Prowadzeniem programu w WEC 2024 zajmie się ekipa Duqueine.
Pierwsze wspólne testy odbyto w tym tygodniu. Jeżdżono dwa dni po portugalskim torze Estoril. Za kierownicą Tipo 6 LMH Competizione zmieniali się Jean-Karl Vernay oraz Alejandro Garcia. Satysfakcji po zajęciach nie ukrywał Claudio Berro, szef motorsportu w Isotta Fraschini.
– Jestem bardzo zadowolony z pierwszego testu przeprowadzonego przez zespół Isotta Fraschini Duqueine – powiedział Berro. – Dla Alejandro Garcii był to pierwszy raz w hipersamochodzie i zachował się on bardzo profesjonalnie, pozostając pod opieką Jean-Karla Vernaya.
– W ciągu tych dwóch portugalskich dni zrealizowaliśmy wiele długich przejazdów, podczas których samochód zachowywał się perfekcyjnie. Pozwoliło nam to zebrać sporo informacji o oponach, ustawieniach i konfiguracji aerodynamicznej.
Zgłoszenie od Isotta Fraschini zostało zaakceptowane przez włodarzy WEC. Tipo 6 LMH Competizione musi jeszcze przejść kompletny proces homologacyjny, ustalony przez FIA. Zespół ogłosił, że za sobą ma trzy z czterech etapów.
Polecane video:
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS