Branża noclegowa ocenia tegoroczny sezon wakacyjny raczej kiepsko. Jak wynika z ankiety przeprowadzonej przez serwis Nocowanie.pl, większość (39 proc.) właścicieli hoteli i pensjonatów uważa, że było średnio. Z kolei 21 proc. badanych twierdzi, że było źle. Jedynie 17 proc. pytanych stwierdziło, że sezon wypadł dobrze, a 13 proc. że bardzo dobrze. Skąd tak kiepskie wyniki?
Polacy wyjeżdżają na krótsze urlopy. Branża walczy o turystów na różne sposoby
Gospodarze twierdzą, że winny jest trend skracania urlopów – wyjazdy zwykle trwały od trzech do pięciu dni. Takie podsumowanie przedstawiło 60 proc. respondentów. Kolejne 16 proc. stanowiły pobyty jeszcze krótsze, jedno- lub dwudniowe. Nie było za to w ogóle dłuższych rezerwacji niż na tydzień, co wymusza na branży zmiany, między innymi w ofercie.
Są to między innymi promocje (36 proc. wskazań) i lepsza reklama, zwłaszcza w mediach społecznościowych i wyszukiwarkach (po 21 proc. wyborów respondentów). Jednak nie tylko. Gospodarze decydowali się również na wprowadzenie różnych udogodnień dla gości: atrakcji dla dzieci, rodzinnych stref relaksu, a także jacuzzi i saun, które są skierowane przede wszystkim do dorosłych turystów.
Poza tym właściciele hoteli i pensjonatów coraz chętniej otwierają się na gości z zagranicy. Wprawdzie 46 proc. badanych przyznało, że obcokrajowcy stanowią mniej niż 10 proc. wszystkich gości, ale w części obiektów było to od 21 proc. do nawet połowy odwiedzających.
Hotele i pensjonaty mierzą się z odpływem turystów. Jednak nie wszystkie
To odpowiedź na oczekiwania rynku. Obiekty oferujące tanie noclegi w dobrym standardzie najmniej odczuwają odpływ turystów
– tłumaczy Agnieszka Rzeszutek, ekspertka serwisu Nocowanie.pl.
Z drugiej strony na obłożenie mogą liczyć też obiekty o standardzie najwyższym, które niezmiennie przyciągają turystów o zasobniejszych portfelach, a także gości zagranicznych
– dodaje.
Jednak odpływ turystów nie jest jedynym problemem w branży. – Ankietowani podkreślają też, że muszą mierzyć się nie tylko ze sporą konkurencją, ale też z wysokimi kosztami utrzymania obiektu oraz kosztami pracowniczymi – powiedziała specjalistka.
Z tego też powodu część hoteli i pensjonatów stara się określić konkretną grupę docelową klientów – najczęściej pary bądź rodziny z dziećmi, ale również osoby podróżujące służbowo. Co więcej, niektórzy gospodarze (7 proc.) już zdecydowali, że w sezonie zimowym obniżą ceny, a zdecydowana większość (72 proc.) zamierza pozostawić ceny takie, jakie są teraz. Jeśli masz ochotę, to zagłosuj w naszej sondzie, która znajduje się poniżej.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS