Tunel dalekobieżny w Łodzi jest najbardziej zaawansowanym projektem kolejowym realizowanym w ramach CPK – mówi Agnieszka Stefańska-Krasowska, rzeczniczka Centralnego Portu Komunikacyjnego. – W maju inwestycja wejdzie w kolejny etap.
W maju rozpocznie się wzmacnianie mikropalami fundamentów Łódzkiego Domu Kultury, pod którym będzie znajdować się komora tunelu. Zgodnie z umową te prace mają potrwać do końca pierwszego kwartału 2025 roku. W tym czasie pod fundamentami zostanie umieszczonych ok. 1400 punktów podparcia.
Budowa tunelu KDP w Łodzi na Retkini
Po ich zakończeniu wykonawca będzie miał trzynaście miesięcy na budowę komory odbiorczej „Fabryczna”.
– W trakcie realizacji są dwie z trzech planowanych umów na budowę tunelu Kolei Dużych Prędkości w Łodzi – dodaje przedstawicielka CPK. – Obejmują one zaawansowane już prace przy wzmocnieniu fundamentów ŁDK oraz budowę komór: startowej „Retkinia” (roboty już trwają) i odbiorczej „Fabryczna” (zaczną się po zakończeniu robót przy ŁDK).
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS