Karę grzywny wysokości 10 mln ft (28 tys. euro) wymierzyły władze węgierskie tanim liniom lotniczym Wizz Air za niewłaściwą obsługę klientów. To kolejna kara dla spółki w ostatnich latach – poinformował w poniedziałek dziennik „Magyar Nemzet”.
Wydział ochrony konsumentów urzędu rządowego w Budapeszcie za nieuczciwą praktykę uznał np. to, że Wizz Air praktycznie nie przyjmuje skarg drogą telefoniczną, a jedynie przez formularz elektroniczny na swojej stronie internetowej. Biuro obsługi klienta nie sporządza też protokołów z rozmów telefonicznych.
Za naruszenie prawa uznano również to, że Wizz Air w razie odwołania lotu lub zmiany jego godziny zapewnia automatycznie darmową możliwość zmiany rezerwacji tylko na własne loty. Były przypadki, że Wizz Air dopłacał różnicę w cenie między lotem swoim a konkurencji, byle tylko pasażer nie zmienił przewoźnika.
To kolejna grzywna dla Wizz Aira w ostatnich latach. W sierpniu 2019 r. władze węgierskie wymierzyły spółce rekordową karę 300 mln ft (920 tys. euro) za wielokrotne łamanie przepisów dotyczących ochrony konsumentów.
W marcu tego samego roku nakazano spółce zapłacić 15 mln ft (46 tys. euro) za to, że bagaże wielu pasażerów lotu z Dubaju do Budapesztu poleciały późniejszym połączeniem, a pasażerowie nie zostali o tym uprzedzeni.
Z Budapesztu Małgorzata Wyrzykowska
Załóż Konto Przekorzystne na selfie
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS