Spotkanie ma w dużej mierze skupić się na przekazaniu planów i inicjatyw organizatora dotyczących promocji mistrzostw. Najprawdopodobniej w sobotę rano FIA weźmie udział w dyskusji wraz z przedstawicielami zespołów WRC i członkami Ford Motor Company.
Niepewność co do wyglądu przepisów technicznych dotyczących krótkoterminowej przyszłości WRC, motywuje do spotkania i ustalenia konkretów, szczególnie, że nowe regulacje mają być zatwierdzone podczas posiedzenia Światowej Rady Sportów Motorowych w dniu 11 czerwca. W lutym FIA ujawniła szeroko zakrojoną propozycję zmian, które obejmowały aspekty techniczne, sportowe i promocyjne tej kategorii.
Chociaż zespoły WRC w dużej mierze opowiadały się za zmianami w regulaminach sportowych, zdecydowanie sprzeciwiły się woli FIA usunięcia z samochodów Rally1 hybrydowego komponentu i zmniejszenia ich osiągów, co miałoby nastąpić już od 2025 roku.
– W tym tygodniu odbędzie się ważne spotkanie z promotorem WRC, podczas którego przedstawi nam swoją wizję przyszłości rajdów. To nie tylko wizja, ale też namacalny plan działania, który należy zastosować w oparciu o tę wizję – powiedział Motorsport.com dyrektor zespołu Hyundai, Cyril Abiteboul.
– To ważne, ponieważ odbyliśmy wiele dyskusji na temat przepisów technicznych, ale szczerze mówiąc, zagadnieniu promocji należy przyjrzeć się bardziej szczegółowo – dodał.
Szef zespołu M-Sport, Richard Millener, uważa, że sprecyzowana wizja promocyjnej strony WRC jest kluczem do sformułowania przepisów technicznych.
– Spodziewamy się, że jutro poznamy pewne informacje na temat strategii promotora, więc wszystko zmierza w dobrym kierunku – powiedział Millener.
– Myślę, że najpierw musimy uporządkować elementy dotyczące promocji i upewnić się, że wszyscy zmierzamy w dobrym kierunku. Powiedziałem FIA, że regulaminy dotyczące sezonów 2025 i 2026 powinny zostać bez zmian, ponieważ musimy w pełni skoncentrować się na sezonie 2027 – dodał.
– Jeśli mamy strategię dotyczącą promocji, która ma obowiązywać co najmniej do 2027 roku, musimy również określić wygląd przepisów technicznych na 2027 rok, aby nie tylko obecni producenci mogli się do nich zastosować, ale także nowi, których chcemy przyciągnąć.
Richard Millener, M-Sport Ford World Rally Team
Autor zdjęcia: Red Bull Content Pool
Promotr WRC pracuje nad wieloma projektami mającymi na celu zwiększenie promocji. W zeszłym miesiącu ujawnił swoje wsparcie dla Martinsa Sesksa, który wystartuje w dwóch rajdach Fordem Pumą Rally1z M-Sport. Trwają także prace nad wprowadzeniem komunikacji radiowej w stylu Formuły 1 i zwiększenia ilości materiałów do transmisji.
– Dużo rozmawialiśmy o rozwoju WRC, ale wielu spraw musimy dopilnować indywidualnie, aby mieć pewność, że tak się stanie – dodał Millener.
– Nie spodziewamy się żadnych niespodzianek. Chcemy po prostu konkretnej wizji przyszłości dotyczącej wszystkich zagadnień, o których rozmawialiśmy przez ostatnie dwa lata i które naprawdę mogą pomóc w poprawieniu zainteresowania mistrzostwami.
– Zmiana przepisów to najlepsza szansa na znalezienie większej liczby producentów jeszcze przed sezonem 2027, ale musimy działać bardzo szybko, ponieważ jesteśmy już prawie w połowie 2024 roku. Chcemy aby rok 2025 był czasem projektowania, rok 2026 okresem testów, a rok 2027 czasem działania. Za dwa miesiące musimy mieć przynajmniej zarys wszystkiego, co się ma wydarzyć – podsumował.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS