A A+ A++

Microsoft chce opatentować podłogę. Nie dosłownie, chodzi o specjalną matę do grania w wirtualnej rzeczywistości.

Specjalna mata, którą chce opatentować Microsoft ma być wykorzystywana jako feedback dla gracza (będzie wibrować, prawdopodobnie tylko w miejscach, w których stopy stykają się z jej powierzchnią) oraz jako granica dla pola rozgrywki.

System rozgrywki w wirtualnej rzeczywistości Steam VR tworzy wirtualną siatkę, która wyznacza teren gry i pokazuje się graczowi jako białe linie w świecie gry. Takie rozwiązanie częściowo chroni przed uderzeniem w meble ale psuje też wrażenie immersji, gdy białe linie ukazują się nagle w świecie gry.

Microsoft chce podejść do kwestii pola zabawy w VR inaczej, właśnie za sprawą wibrującej maty, która będzie jednocześnie wyznaczać strefę grania w wirtualnej rzeczywistości. Zgodnie z wnioskiem patentowym specjalna mata współpracowałaby z zestawem gogli VR, dzięki czemu rozgrywka miałaby być bardziej płynna.

Mata Microsoftu do VR miała by być łatwa do dopasowania do różnych rozmiarów pomieszczeń. Ma być ona składana z łatwych do połączenia, mniejszych paneli.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWybuch gazu w domu w Janówce. Trwa akcja poszukiwawcza
Następny artykułKE podała wskaźnik bezrobocia w państwach Unii. Polska na podium