PKO Bank Polski ostrzega klientów: oszuści rozsyłają fałszywe e-maile, w których podszywają się pod bank. “Takie wiadomości najlepiej natychmiast usunąć” – zaleca instytucja.
Tym razem na celownik oszuści wzięli użytkowników systemu bankowości internetowej PKO Banku Polskiego – iPKO. Warto być szczególnie czujnym, jeśli w skrzynce odbiorczej znajdzie się wiadomość rzekomo wysłaną przez ten bank, zawiadamiającą o próbie logowania do iPKO. W e-mailu pojawia się informacja o nierozpoznanym urządzeniu logującym oraz link “Sprawdź aktywność”, który sugeruje, że warto sprawdzić szczegóły. Tym samym dochodzi do paradoksalnej sytuacji, kiedy oszuści próbują nabrać klientów banku, którzy boją się oszustów (dokonujących za klienta prób logowania).
“Kliknięcie w link może spowodować utratę danych, kontroli nad kontem bankowym lub komputerem czy smartfonem” – ostrzega PKO Bank Polski.
W oficjalnym komunikacie instytucja pokazuje też przykład fałszywej wiadomości rozsyłanej do klientów. Pokazujemy go na zdjęciu poniżej.
“Twoje konto wlasnie sie zalogowalo z nowego urzadzenia z systemem Windows. Otrzymyjesz te wiadomosc e-mail, aby upewnic sie, ze to ty. Sprawdz atywnosc. Dziekuje Ci, PKO Bank Polski” – czytamy w spreparowanej wysyłce. Zachowaliśmy pisownię oryginalną, żeby pokazać, że po raz kolejny w wiadomościach od oszustów pojawiają się błędy w pisowni. To jedna z typowych (ale niestety nie zawsze będących jedynym znakiem rozpoznawczym) oznak, że wiadomość może być przykładem phishingu i nie należy ufać jej zawartości.
Bank konsekwentnie przypomina klientom, żeby przy logowaniu do systemu bankowości nigdy nie korzystali z przysłanych przez innych linków, ale zawsze samodzielnie wpisywali adres strony internetowej w pasku przeglądarki.
MW
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS