A A+ A++

Wirtualna Polska od początku 2024 roku nie widzi wzrostu na rynku reklamy dispaly, raczej jest on w okolicy zera. Spółka liczy, że ożywienie dotrze do rynku reklamowego w tym roku – poinformował prezes Jacek Świderski podczas telekonferencji z dziennikarzami.

Wirtualna Polska ma nadzieję na ożywienie na rynku reklamy w 2024 roku
fot. Andrzej Bogacz / / FORUM

“Bardzo dużo zależy od naszego +drugiego silnika+, czyli +silnika reklamowego+ i od tego, czy branża modowa i elektro-meblarska, ogrodnicza, czy one ruszą, czy też nie. Czy wzrost gospodarczy będzie napędzany ceną paliw.(…) My jesteśmy nieco bardziej optymistyczni. Nie wyobrażam sobie, żeby to ożywienie gospodarcze do rynku reklamowego nie dotarło w tym roku” – powiedział prezes.

“Jeśli chodzi o rynek reklamy dispaly, to my z pewnością takiego ożywienia gospodarczego w takiej skali, jak jest on w makroekonomii, czyli 5 proc., jeszcze nie widzimy. Raczej jesteśmy w okolicach zera” – dodał.

Wirtualna Polska Holding w pierwszym kwartale 2024 roku zwiększyła przychody o 12,7 proc. do 349,8 mln zł. Skorygowana EBITDA grupy zwiększyła się o 11 proc. do 84 mln zł.

Przychody ze sprzedaży segmentu reklama i subskrypcje wzrosły w I kwartale 2024 roku o 2 proc. do 166,4 mln zł. Skorygowana EBITDA segmentu reklama i subskrypcje spadła o 9 proc. rdr, do 54,5 mln zł, co oznacza marżę EBITDA na poziomie 33,8 proc., w porównaniu do 37,8 proc. w I kwartale 2023 roku.

Świderski przyznał, że grupa liczyła na lepszą kondycję rynku reklamowego od początku roku.

“Zmniejszona rentowność w reklamie i subskrypcjach wynika z szybszego wzrostu kosztów niż przychodów. 80 proc. to są koszty ludzkie. Wiadomo, że w ludzi staramy się inwestować. Te koszty ludzkie muszą rosnąć i to się musi na ten wynik finansowy przekładać. Aczkolwiek na pewno będziemy się starli w najbliższych dniach i tygodniach, tę bazę kosztową trymować, tak żeby w kolejnych kwartałach te wyniki finansowe były nieco lepsze” – zapowiedział.

Pytany, czy grupa planuje redukcję zatrudnienia w segmencie reklamy i subskrypcji, odpowiedział, że jeśli zarząd spółki mediowej podejmie decyzję o zmniejszeniu zatrudnienia, to wówczas grupa przekaże taką informację.

Przychody ze sprzedaży segmentu turystyka zwiększyły się w I kwartale 2024 roku o 36,2 proc. do 126 mln zł. Skorygowana EBITDA segmentu wzrosła o 128 proc. rdr, do 22,9 mln zł, co było związane z wysokim wzrostem EBITDA spółki Wakacje. pl.

“Wszyscy się spodziewaliśmy odbicia po-covidowego, ale żaden analityk, ekspert nie przewidywał, że w Europie Środkowo-Wschodniej będziemy mieli to odbicie przez trzy lata z rzędu. To jest trend, który pomaga naszym spółkom turystycznym” – powiedział prezes.

Dodał, że grupa w turystyce korzysta też z trendu przechodzenia klientów z offline do online i liczy na dalsze wzrosty z tym związane.

Świderski podtrzymał długoterminowy cel grupy 20 proc. wzrost skorygowanej EBITDA.(PAP Biznes)

epo/ asa/

Źródło:PAP Biznes
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułInnowacyjne rozwiązania: Nowe trendy w projektowaniu tralek betonowych
Następny artykułТринітарії: ченці, які визволяли бранців з полону