Polscy przewoźnicy nie notują poprawy popytu. – Wśród członków Górnośląskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych ok. 40 proc. floty jest wyrejestrowane. Przebiegi na samochód zmalały o połowę, do 6 tys. km miesięcznie, ponieważ niema pracy zarówno w eksporcie jak i imporcie – wskazuje prezes Górnośląskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych Kornelia Lewandowska.
W tej sytuacji nie dziwi trwająca zapaść w sprzedaży naczep o dmc powyżej 3,5 tony. W kwietniu rejestracje zmalały o 35,5 proc. do 1,4 tys. sztuk, po czterech miesiącach spadek wynosi 32,3 proc. do 5,8 tys. szt., wynika z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.
W najliczniejszym segmencie naczep kurtynowych i skrzyniowych kwietniowy spadek sięgnął 37 proc., w trzecim po d względem popularności segmencie naczep furgonowych i chłodniczych rejestracje były o 53 proc. mniejsze niż rok wcześniej, spadek rejestracji cystern sięgnął 16 proc. Wzrosły jedynie rejestracje wywrotek (o 13 proc.).
Czytaj więcej
W kwietniowym rankingu marek nowych naczep o dmc powyżej 3,5 tony, na pierwszej pozycji znajduje się Schmitz Cargobull (1300 szt.), przed Krone (743) i Wieltonem i Koegel (po 718).
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS