A A+ A++

Zespół z Grove zmierza do finału sezonu F1 w Abu Zabi z siedmiopunktową przewagą nad AlphaTauri w walce o siódme miejsce w klasyfikacji konstruktorów.

Jednak AlphaTauri poczyniła imponujące postępy w swoim bolidzie od czasu poważnej modernizacji, która miała miejsce podczas GP Singapuru. Przez dużą ilość zdobytych punktów w ostatnich wyścigach, Williams stracił punktowy bufor bezpieczeństwa nad swoimi rywalami z Włoch.

Walka ta jest istotna, ponieważ nagroda pieniężna F1, którą zespoły otrzymują każdego roku, opiera się na ich końcowej pozycji w tabeli mistrzostw świata konstruktorów.

Podczas gdy ostateczna kwota oferowanej nagrody pieniężnej zależy od całkowitej sumy przychodów z praw komercyjnych otrzymywanych przez F1, różnice między poszczególnymi pozycjami można dobrze oszacować.

Opierając się na informacjach “od wewnątrz”, jeśli pula nagród rozdzielona między zespoły wynosi 1 miliard dolarów, to różnica między siódmym a ósmym zespołem wiesie około 9 milionów dolarów.

Wynika to z faktu, że drużyna, która zajęła siódme miejsce, otrzymuje 8,7% całkowitej puli nagród, a drużyna, która zajęła ósme miejsce, otrzymuje 7,8%.

Chociaż Albon mówi, że dodatkowy dochód z siódmego miejsca, a także lepsza pozycja w padoku, byłyby bardzo mile widziane w Williamsie, zespół nie powinien żałować, jeśli ostatecznie przegra walkę w wyniku wcześniejszego odpuszczenia rozwoju bolidu.

Rozmawialiśmy o tym wystarczająco dużo, ale zatrzymaliśmy nasz rozwój dosyć wcześnie i jeśli przegramy to, na czym skupiamy się w przyszłym roku, nie będziemy się linczować. Myślę, że w przyszłym roku to da nam jeszcze większą przewagę.

Zapytany przez Motorsport.com o znaczenie ukończenia wyścigu przed AlphaTauri, Albon powiedział: – Możemy powiedzieć, że to nie ma na nas wpływu, ale oczywiście jesteśmy zawodnikami, każdy jest zawodnikiem w zespole mamy z tyłu głowy końcową pozycję w klasyfikacji generalnej.

Photo by: Jake Grant / Motorsport Images

Alex Albon, Williams Racing

Podczas gdy Williams ma zaangażowanych właścicieli w Dorilton Capital, Albon twierdzi, że każdy wzrost dochodów pomoże zespołowi w jego ambicjach.

– Pomoże to drużynie i przyspieszy jej rozwój. Dorilton włożył gotówkę i byłoby korzystne dla wszystkich, gdyby musieli dołożyć do interesu trochę mniej.

– Tak więc w ten weekend bardzo chcemy ukończyć wyścig na 7. miejscu. To nasz priorytet numer jeden przed nadchodzącym weekendem.

Ponieważ bolid Williamsa miał w tym roku duże wahania osiągów, Albon twierdzi, że osiągnięcie siódmego miejsca w klasyfikacji generalnej będzie imponujące.

– Jestem bardzo dumny z tego, co osiągnęliśmy w zespole. Myślę o wyścigach, w których zdobyliśmy punkty, a nie mieliśmy tak naprawdę łatwego wyścigu, w którym po prostu pojechaliśmy. To jest zdecydowanie na plus. Chciałbym, żeby takich wyścigów było więcej.

– Niestety, w wielu wyścigach zatrzymujemy grupę samochodów z tyłu, z czego staliśmy się znani. Samochód znacznie się poprawił od zeszłego roku. Do każdego weekendu podchodzimy z poczuciem szansy na zdobycie punktów. Ale nawet w takim przypadku nasze tempo wyścigowe nie zawsze jest tak dobre. A mimo to wciąż udaje nam się zdobywać punkty.

– Myślę, że Melbourne było jedynym wyścigiem, w którym czułem, że straciłem szansę na zdobycie punktów. Ale w każdym innym wyścigu w tym roku, kiedy była szansa, robiliśmy to i myślę, że to była główna różnica w stosunku do naszych rywali.

Przeczytaj również:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułTe dwa przejazdy przez tory są zmorą kierowców. Zmiany się właśnie przybliżyły
Następny artykułŚwiętujemy wspólnie z amerykańskimi przyjaciółmi