Rozmów “było wiele”. A pism o włączenie dworca do planu inwestycji? Jedno. O zaangażowaniu burmistrza Oleśnicy w sprawę remontu dworca PKP napisała “Panorama Oleśnicka“.
Damian Siedlecki, radny z klubu Koalicji Obywatelskiej, poddał w wątpliwość zaangażowanie władz miasta, w tym burmistrza, w sprawę włączenia dworca PKP na listę Programu Inwestycji Dworcowych. Radny w mediach społecznościowych i na sesji Rady Miasta ocenił, że w tej sprawie od września 2019 roku zapadła cisza.
“Absolutna cisza w comiesięcznych sprawozdaniach z działalności burmistrzów na temat jakichkolwiek rozmów z przedstawicielami PKP S.A. w sprawie remontu zabytkowego dworca. Nawet teraz, na początku roku, gdy zarząd PKP finalizował decyzje o remoncie oleśnickiego dworca – żadnej wzmianki o jakichkolwiek rozmowach z PKP na ten temat. Zachodzę więc w głowę, czymże przejawiało się to niezwykłe zaangażowanie burmistrza Jana Bronsia w sprawę remontu dworca i jaki był jego realny wkład w te uzgodnienia z właścicielem, czyli PKP?” – pytał rajca.
I złożył interpelację, w której poprosił o kalendarium spotkań, rozmów i negocjacji prowadzonych przez burmistrza. Radny prosił o podanie dat, miejsca spotkań, środka komunikacji i wykazu osób uczestniczących w spotkaniu oraz o streszczenie uzgodnień. Poza tym zawnioskował o wykaz oficjalnych pism i dokumentów.
Co odpowiedziały mu władze miasta?
“W kwestii kalendarium spotkań, rozmów prowadzonych z przedstawicielami instytucji mających wpływ na przedmiotową sprawę, niestety, nie jesteśmy w stanie przedstawić takiego wykazu. Odbyło się wiele rozmów, które miały charakter roboczy i nie były protokołowane, ani ewidencjonowane w jakikolwiek inny sposób, co mogłoby pozwolić na stworzenie rzetelnego zestawienia (…)” – czytamy w odpowiedzi.
Jeśli chodzi o oficjalne pisma, to jest ich 13.
Aż 8 to pisma PKP i burmistrza w w sprawie podziału terenu dworca. 4 wysłało do burmistrza PKP, rozpoczynając korespondencję we wrześniu 2019 roku dwoma pismami. 3 pisma to odpowiedzi burmistrza.
Ósme pismo PKP do burmistrza dotyczy wycofania wniosku o podział terenu dworca. To było niejako “anulowanie” całej poprzedniej korespondencji i prowadzonych działań. One bowiem związane były z wyrażaną przez miasto wolą przejęcia obiektów dworcowych, do czego miasto ostatecznie odstąpiło.
W listopadzie 2020 roku burmistrz skierował do posła KO Michała Jarosa wniosek o wsparcie przy wpisaniu do planów remontowych PKP. W lutym tego roku skierował do Andrzeja Adamczyka, ministra infrastruktury, wniosek do planu modernizacji dworca. W marcu 2021 Ministerstwo Infrastruktury poinformowało miasto o włączeniu dworca do Programu Inwestycji Dworcowych. I to było praktycznie zamknięcie tematu.
Potem jeszcze miasto raz zapytało o przewidywany zakres prac, a kolej mu odpowiedziała.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS