43% Polaków zawsze ma przy sobie wielorazową torbę na zakupy, prawie ¼ korzysta z niej często, bo 3 razy w tygodniu, od czasu do czasu (raz w tygodniu) pamięta o niej ponad 14% – wynika z badania przeprowadzonego przez SW Research. 3 lipca przypada Międzynarodowego Dnia bez Torby Foliowej. Z tej okazji klienci Galerii Wołomin będą mogli odebrać unikalny egzemplarz upcyklingowej shopperki z dawnych banerów.
Międzynarodowy Dzień bez Toreb Foliowych
3 lipca ustanowiono Międzynarodowym Dniem bez Toreb Foliowych, aby zwrócić uwagę na problem korzystania z plastikowych torebek jednokrotnego użytku. Szacuje się, że każdego roku na świecie zużywa się 500 miliardów foliówek, których żywotność to ok. 20 minut, a proces rozkładu może trwać od 100 do 500 lat. Według danych Parlamentu Europejskiego statystyczny mieszkaniec naszego kraju rocznie korzysta z ponad 400 takich opakowań. Wiele z nich niestety trafia do środowiska naturalnego. Z raportu Programu Środowiskowego ONZ wynika, że do 2050 roku w oceanach będzie więcej plastiku niż ryb. Dlatego tak ważna jest edukacja i działanie nt. korzyści ze stosowania toreb wielorazowych oraz ograniczenie użycia tych foliowych.
Na wszelki wypadek
Posiadanie torby wielorazowej weszło już Polakom w nawyk. Na pewno mają świadomość ich znaczenia. Wyniki badania przeprowadzonego w czerwcu br. przez SW Research na zlecenie NEPI Rockcastle[1], właściciela 14 centrów handlowych w Polsce, w tym Galerii Wołomin – pokazują, że jedynie 4,7% nie korzysta z takiej torby w ogóle. Wśród respondentów najwięcej osób – 43% – przyznało, że zawsze ma ją przy sobie w tzw. gotowości, a 24,4% odpowiedziało, że używa jej aż 3 razy w tygodniu. 14,4% badanych wskazało, że zabiera ją na zakupy raz w tygodniu.
W samochodzie lub w odpowiednim miejscu w domu
Chcemy używać toreb wielorazowych, ale ponieważ niektórym wciąż nie weszło to w krew, to potrzebujemy wsparcia w budowaniu prawidłowych nawyków. Wśród pomysłów, żeby toreb wielorazowych używać częściej pojawia się posiadanie torby wielorazowej w samochodzie, np. w schowku lub w bagażniku. Za dobrą podpowiedź uważa to ponad ¼ respondentów. 15,2% chciałoby nosić ją przy sobie, np. w plecaku lub torbie, których używają na co dzień. Taka sama grupa uważa, że powinno być odpowiednie miejsce w domu, które przypominałoby o zabraniu torby przed wyjściem na zakupy. Mogłaby być to półka, szafka czy wieszak. 12,2% dodałoby taką przypominajkę do tradycyjnej listy zakupowej, a 8,8% do aplikacji. 7,2% za skuteczny pomysł z przypomnieniem o zabraniu torby na zakupy uznało tabliczkę/magnes na lodówce. Tylko 3,1% Polaków nie chce w ogóle używać toreb wielorazowych.
Międzynarodowy Dzień bez Toreb Foliowych w Galerii Wołomin
3 lipca w Galerii Wołomin będzie można otrzymać bezpłatnie wielorazową torbę na zakupy, tzw. shopperkę, wykonaną z banerów dawnych reklamowych. Aby otrzymać torbę należy posiadać konto w aplikacji lojalnościowej SPOT. Torby zostaną dodane do katalogu nagród aplikacji i tylko 3 lipca będzie można je odebrać za 0 punktów. Liczba tych unikatowych toreb jest ograniczona.
– Inspirujemy w ten sposób klientów do idei upcyklingu, a także do rezygnacji z opakowań jednorazowych, zwłaszcza toreb foliowych. Upcykling polega na ponownym przetworzeniu odpadów, z których powstają produkty o wyższej wartości, uznawany jest więc za bardziej zaawansowaną formę recyklingu. Nadrzędnym celem takiego działania jest zmniejszenie zużycia surowców naturalnych oraz powstających odpadów – mówi Beata Ilnicka, Marketing Specialist, Galeria Wołomin. W naszym centrum od kilku lat promujemy zastosowanie opakowań wielokrotnego użytku. W ubiegłym roku zaprosiliśmy naszych klientów do akcji upcyklingowej, w ramach której mogli wybrać wzór na swoje torby shopperki, które powstały z niepotrzebnych już banerów reklamowych, i zabrać je do domu. Zamiast generować odpady, nadaliśmy im drugie wartościowe życie. W tym roku również ponownie zapraszamy do Galerii Wołomin, gdzie z okazji Międzynarodowego Dnia bez Toreb Foliowych będziemy dzielić się torbami z upcyklingu – dodaje Ilnicka.
W ubiegłym roku w trakcie warsztatów upcyklingowych dla klientów Galerii Wołomin uszyto ponad 120 shopperek a dodatkowe 100 odebrali klienci, którzy posiadali aplikację SPOT.
***
Galeria Wołomin znajduje się u zbiegu ulic Armii Krajowej i Geodetów. To nowoczesny, wielofunkcyjny obiekt przyciągający klientów niezwykłą atmosferą oraz bogatą ofertą handlowo-usługowo-rozrywkową, jaką zapewnia ponad 80 sklepów i punktów usługowych, restauracje, klub fitness Zdrofit oraz 4-salowe kino Helios działające wspólnie na powierzchni najmu wynoszącej 25 tys. m². Na zmotoryzowanych Klientów czeka blisko 830 miejsc parkingowych. Kluczowym najemcą obiektu jest hipermarket spożywczy Carrefour. Wśród obecnych najemców galerii znajdują się cenione, sieciowe marki odzieżowe, w tym wiele dotąd niedostępnych w Wołominie, jak HalfPrice oraz Douglas, a także regionalni przedsiębiorcy. Ofertę odzieżową Galerii Wołomin uzupełniają sklep elektroniczny RTV Euro AGD, drogerie oraz salony z wyposażeniem wnętrz. W przestrzeniach restauracyjnych Galerii Wołomin klienci mogą korzystać z usług najbardziej popularnych sieci gastronomicznych, jak KFC czy Pizza Hut oraz wielu innych restauracji. Właścicielem i zarządcą Galerii Wołomin jest NEPI Rockcastle Sp. z o.o. Więcej na https://galeriawolomin.pl/
[1] Badanie zostało zrealizowane w dniach 11.06-12.06.2024 przez agencję SW Research metodą wywiadów on-line na panelu internetowym SW Panel. W ramach badania przeprowadzono 800 wywiadów z reprezentatywną ze względu na łączny rozkład płci, wieku i wielkość miejscowości próbą Polek i Polaków powyżej 18 roku życia.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS