Leszczyńscy policjanci prowadzą sprawę oszustwa metodą „na blik”. Związek ze sprawą może mieć mężczyzna, którego wizerunek zarejestrował monitoring. Osoby, które go rozpoznają, proszone są o kontakt z policją.
Do zdarzenia doszło 19 maja w Lesznie. Dwie kobiety poinformowały policję, że ktoś włamał się na konto na portalu społecznościowym ich koleżanki, a następnie podszywając się pod nią skontaktował się poprzez komunikator i poprosił o szybką pożyczkę pieniędzy kodem blik na odbiór paczki. W ten sposób oszust doprowadził zgłaszające do utraty łącznie blisko 2 tysięcy złotych.
Pieniądze zostały podjęte z bankomatów jednego z leszczyńskich banków, a monitoringi zarejestrowały wizerunek mężczyzny dokonującego wypłaty gotówki.
Wszystkie osoby, które rozpoznają mężczyznę ze zdjęć proszone są o kontakt z leszczyńskimi policjantami z Wydziału do Walki z Przestępczością Gospodarczą pod numerem sekretariatu 47 77 31 320 w godz. 7.30 – 15.00 lub całodobowo z oficerem dyżurnym KMP w Lesznie pod numerem telefonu 47 77 31 655, mail: [email protected]. Zapewniamy anonimowość!
Policja przypomina, że oszustwo metodą „na blik” polega na włamaniu się na czyjeś konto na portalu społecznościowym, a później rozesłanie z tego konta za pomocą komunikatora próśb o udostępnienie kodu blik – poproszona osoba musi zalogować się do swojego banku, wygenerować w aplikacji kod do płatności telefonem, a następnie przesłać go rzekomemu znajomemu. I bardzo często ludzie dają się na to nabierać – a niestety, w przeciwieństwie do płatności przelewem, transakcji dokonanych za pomocą blika nie można już cofnąć, gdyż przestępca od razu wpisuje podany kod w bankomacie i wypłaca z niego pieniądze. Co prawda, właściciel konta musi potwierdzić transakcję, ale zazwyczaj robi to bez sprawdzenia wierząc, że pomaga swojemu znajomemu.
Jak nie dać się oszukać? Policjanci radzą, by stosować dwuskładnikowe uwierzytelnienie swoich kont społecznościowych. Wówczas o wiele trudniej przejąć takie konto, bo zalogowanie się wymaga potwierdzenia sms-em. Za każdym razem potwierdzać tożsamość osób, które proszą o pomoc przez internetowe komunikatory, najlepiej do nich dzwoniąc. Sprawdzać dane transakcji przed jej zatwierdzeniem w aplikacji bankowości mobilnej. No i oczywiście chronić swój telefon, a szczególnie PIN do aplikacji mobilnej banku, oraz rozsądnie korzystać z internetu.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS