A A+ A++

Zamiast porzuconych i popadających w ruinę hal, lokalne centrum z mieszaniną bloków mieszkalnych, przestrzeni handlowych i zielenią. Do tego zachowany poindustrialny klimat dawnej fabryki – takie w skrócie są założenia masterplanu przygotowanego przez Biuro Architektury i Planowania Przestrzennego stołecznego ratusza. Główną osią nowego osiedla Warszawy ma stać się Aleja FSO, równoległa do Jagiellońskiej. Na tym terenie mają powstać place miejskie, parki i skwery oraz układ ulic stanowiących połączenia obszaru Żerania z zielonym terenami nad Wisłą i rejonami przystanków kolejowych.

Fabryka samochodów zajmowała olbrzymi teren od Wisły do torów na Pelcowiźnie, przecięty ulicą Jagiellońską. Wschodnia część to m.in hale fabryczne z charakterystyczna bramą wjazdową. Po stronie zachodniej znajdował się, połączony z fabryką tunelem pod Jagiellońską, tor testowy. Ostatni samochód zjechał z taśmy fabryki w lutym 2011 roku.

Tereny po stronie Wisły są teraz własności Mennicy Polskiej, która buduje tam m.in osiedle ośmiu nowoczesnych budynków wielorodzinnych w armach inwestycji Bulwary Praskie. “Pierwszy budynek został oddany w ub.r., dla kolejnych czterech w tym roku został wybrany generalny wykonawca. W maju ruszyła sprzedaż dla II i III etapu inwestycji” … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułA w dzisiejszym wydaniu Gazety Kociewskiej…
Następny artykułPismo Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Rzeszowie dotyczące akcji edukacyjnej w zakresie zwalczania nielegalnego hazardu