A A+ A++

Rok 2021 był niezbyt korzystny dla zakładów ówczesnego rosyjsko- francuskiego joint venture. Z dwóch wspólnych fabryk wyjechało wówczas 430 tysięcy samochodów. Szef regionalnych władz za przykład postawił uczestnikom spotkania producentów komponentów w Dimitrowgradzie, którzy już zadeklarowali zwiększenie produkcji, bo są zdeterminowani aby stworzyć jak najwięcej nowych miejsc pracy. – To, co w tej chwili widzimy, to są jasne sygnały, że w roku 2023 wyprodukujemy 500 tysięcy samochodów. Już w tej chwili wznowiona została produkcja płyt podłogowych. W związku z tym dostawcy AvtoVAZu otrzymali jasny sygnał , że potrzeba trzeba będzie dużo więcej komponentów.

Obecny na tej samej konferencji Maksim Sokołow, prezes AvtoVAZu zapowiedział także nową linię modelową. – Rozpocznie się od zmodernizowanej Nivy, która zjedzie z taśmy w przyszłym miesiącu. Po niej będzie, być może, Largus. A w dalszej przyszłości Vesta, oczywiście jeśli wszystko ułoży się po naszej myśli i okoliczności na to pozwolą. Nasze plany przewidują stawianie na nowe modele, oczywiście budowane na naszych własnych płytach podłogowych – mówił Sokołow. Kilkanaście dni temu, podczas Forum Ekonomicznego w Petersburgu prezes AvtoVAZa był jeszcze bardziej optymistycznie nastrojony. – Nasza strategia przewiduje szybkie dojście do produkcji 800 tys. aut rocznie. Musimy więc bardzo intensywnie pracować – mówił w wywiadzie dla sieci telewizyjnej RCB.

Czytaj więcej

Skoda wraca do produkcji na Ukrainie

AvtoVAZ ma za sobą bardzo trudne miesiące. Od połowy 2021 pojawiły się kłopoty z dostawami półprzewodników, których nie był w stanie złagodzić francuski współwłaściciel, bo sam miał podobne problemy. A dotkliwe kłopoty i to już z wieloma komponentami pojawiły się pod koniec lutego 2022, tuż po rosyjskiej inwazji na Ukrainę. Wtedy też Renault zaczął zwijać swoje rosyjskie interesy i kontrolny pakiet w AvtoVazie przekazał do państwowej firmy Nami. AvtoVAZ pracuje teraz przez cztery dni w tygodniu i taki wymiar czasu planuje przynajmniej do 4 września. Fabryka w Togliatti funkcjonuje w bardzo ograniczonym stopniu. Z trzech taśm uruchomiona jest jedna, na której montowane są uproszczone wersje Łady Granta. Na dwóch pozostałych przed inwazją produkowane były Łada Largus, Łada Xray, oraz Renault Logan i Sandero, czyli rosyjska wersja Dacii. Jedna z taśm, na której produkowane były Nivy ma ruszyć od 1 lipca. Natomiast … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułŚwięto tańca, młodości i radości. Fame Dance Festiwal powrócił na deski płockiego amfiteatru [FOTO]
Następny artykułRata kredytu skoczyła im z 3 tys. do 7 tys. zł. “W tym roku na wakacje nie pojedziemy”