Chodzi o odcinek ul. 1 Maja między ul. Plebiscytową a Rejtana. Między skrzyżowaniami nie ma wyznaczonego parkingu, dlatego kierowcy parkują gdzie popadnie. Często nie zwracając też uwagi na innych użytkowników drogi.
– Parkingi są tu potrzebne, proszę się tylko rozejrzeć, ile tutaj mieszka ludzi. Z jednej i drugiej strony są mieszkania albo lokale użytkowe, jest też szkoła i każdy musi przecież gdzieś zaparkować. Wtedy dopiero dochodzi tu do wolnoamerykanki i każdy robi to, co chce – mówi jedna z mieszkanek okolicznych budynków, którą spotkaliśmy obok lodziarni.
Kierowcy rzeczywiście na tym odcinku parkują bez większego ładu. Niektóre samochody ustawione są równolegle do jezdni, niektóre zaś prostopadle. Nie ma zasady. – Parkujemy, gdzie jest po prostu miejsce – tłumaczy zamieszanie jeden z kierowców.
Z powodu kiepskiego stanu chodników trudno po nich poruszać z wózkiem dziecięcym, czy na rolkach.
MZD: szykujemy duży remont
O problemach mieszkańcy wielokrotnie informowali już Miejski Zarząd Dróg w Opolu, który rozstrzygnął właśnie wart ponad milion złotych przetarg na przebudowę ul. 1 Maja.
Plan zakłada budowę ponadpółkilometrowego odcinka trasy pieszo-rowerowej, która przebiegać będzie po lewej stronie drogi, patrząc od skrzyżowania z ul. Plebiscytową. Dodatkowo między ciągiem pieszo-rowerowym a jezdnią powstaną miejsca parkingowe z kostki brukowej. Miejsca będą uporządkowane i dokładnie wyznaczone, dlatego mniej kierowców będzie miało możliwość zaparkowania w tym miejscu.
– Chcemy zachować rosnące na tym odcinku drzewa, a inwestycja wymusza na nas ograniczenie miejsc parkingowych, aby można było wybudować nowy ciąg przeznaczony dla pieszych i cyklistów – mówi Adam Leszczyński, rzecznik MZD.
Jak tłumaczy, nowych miejsc parkingowych może być nawet o połowę mniej w porównaniu do obecnie parkujących tam pojazdów. Będą także specjalnie wyznaczone miejsca dla niepełnosprawnych, których dziś tam brakuje.
Koniec jeszcze w tym roku
To jednak dopiero pierwsza część większego projektu, jaki planują w tym miejscu drogowcy.
– Drugi wariant nie jest gwarantowany, ale opcjonalny i będziemy szukać na niego źródeł finansowania. Chcemy bowiem przebudować także drugą część ul. 1 Maja, aby na całej długości i po obu stronach była przyjazna zarówno kierowcom, pieszym i rowerzystom – podkreśla Leszczyński.
Pierwsze prace drogowe mają ruszyć jeszcze w tym miesiącu i zakończyć się pod koniec roku.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS