A A+ A++

Zarazem odsetek autobusów w pełni elektrycznych okazał się wyższy niż tych z tradycyjnymi silnikami diesla. W sumie w pierwszych trzech miesiącach tego roku miejscy przewoźnicy autobusowi powiększyli swoje floty o 132 pojazdy z napędem alternatywnym: 65 elektrobusów, 35 autobusów z napędem gazowym oraz 32 hybrydy. Do tego doszły 63 diesle.

Ekologiczny transport miejski stale się rozpędza, bo w czterech kwartałach 2021 r. w miastach przybyły 374 autobusy z napędem alternatywnym. Natomiast pierwsze miesiące tego roku dają w zakupowych statystykach prowadzenie Łodzi, która odebrała partię hybrydowych autobusów produkcji Solarisa w ramach kontraktu wartego 113 mln zł. Z kolei w 2021 r. na pierwszym miejscu znalazła się Warszawa (90 szt. autobusów CNG), a według serwisu Transinfo, kolejne miejsca zajęły wówczas Kraków i Jaworzno, które kontynuowały elektryfikację swoich flot.

Wykorzystanie unijnych pieniędzy na zeroemisyjny transport w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych, Programu Operacyjnego Polska Wschodnia i Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, a ostatnio dofinansowania z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej sprawiły, że w elektryfikacji taboru autobusowego mocno przeganiamy inne kraje naszego regionu: w Czechach w 2021 r. sprzedały się tylko 2 autobusy z czysto elektrycznym napędem, w Słowacji zaledwie 1. Lepszy od nich wynik odn … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułArizona Sen. Sonny Borelli tells Doug Billings: Election chain of custody has been violated – Brighteon.TV
Następny artykuł„Sytuacja w Naddniestrzu budzi niepokój”. Erdoğan rozmawiał z Putinem