A A+ A++

Gracze robią coraz bardziej imponujące rzeczy z narzędziami REDKit. Jeden z nich przygotował projekt pozwalający na stworzenie własnej postaci, jak również przejście kampanii jako Czarodziejka wykorzystująca w walce tylko zaklęcia bojowe.

Źródło fot. CD Projekt

i

Udostępnienie pod koniec maja przez studio CD Projekt RED narzędzi REDKit do Wiedźmina 3 doprowadziło do renesansu społeczności moderskiej tej gry i zaowocowało szeregiem ciekawych projektów. Pisaliśmy już m.in. o przenoszeniu do gry niektórych miejscówek z pierwszej części serii oraz lokacji z serii Gothic czy projektach przywracających wyciętą zawartość (taką, jak wyścigi łódek czy fragment końcówki kampanii). Teraz chcemy zwrócić Waszą uwagę na imponujący projekt Custom Player Characters. Zgodnie z nazwą pozwala on na przejście gry wykreowaną przez nas postacią.

Tworząc postać, gracz składa ją łącząc różne elementy (np. włosy, głowę, tułów itd.) prawie wszystkich NPC-ów dostępnych w grze. Nie jest to tylko zmiana wizualna, bo nie jesteśmy wcale ograniczeni do grania męskim wiedźminem. Gracz może również wcielić się żeńską wersję lub w czarodziejkę. Aby umożliwić to ostatnie, autor modyfikacji przygotował nowy grywalny system zaklęć, które w trakcie rozgrywki można ulepszać.

  1. Custom Player Characters – pobierz mod z naszego FTP (autor udzielił nam zgody na hostowanie mirrora)

Twórca przerobił również animacje, więc jeśli będziecie grali kobietą, to będzie ona prawidłowo poruszała się zarówno w trakcie rozgrywki, jak i w scenkach przerywnikowych. To ważne, gdyż poprzednie próby podmiany modeli na kobiece musiały polegać na zniekształcaniu szkieletu Geralta, tak aby pasował do innych kształtów ciała, co zawsze wyglądało dziwnie. Autor przygotował także nową przygodę, która nauczy nas korzystania z systemu magii.

Gdy gramy kobietą, mod wycisza kwestie dialogowe naszej postaci, tak aby nie przemawiała ona głosem Geralta. Początkowo autor udostępnił dodatkową modyfikację, która dodawała kobiece głosy, opracowane za pomocą AI i bazujące na kwestiach Yennefer, Triss czy Ciri. Dostępny był nawet polski dubbing. Jednak tutaj twórca się zapędził, gdyż CD Projekt RED nie pozwala na klonowanie głosów aktorów w modach. Dlatego na razie ta dodatkowa modyfikacja została usunięta z dystrybucji, a autor szuka obecnie osób, na głosach których mógłby wytrenować AI do tego moda.

Pierwsza wersja Custom Player Characters zadebiutowała niecałe dwa tygodnie temu. Od tego czasu mod otrzymał pięć aktualizacji i najnowsza oznaczona jest numerem 2.0.2. Patche te poprawiły błędy techniczne, ulepszyły balans (np. magiczne ataki były wcześniej zbyt słabe przeciwko upiorom), jak również rozszerzyły opcje konfiguracji wyglądu postaci.

Projekt jest imponujący, ale to nie powinno dziwić. Jego autorem jest bowiem nikich340, który kilka lat temu wypuścił modyfikację A Night to Remember, która dodawała nową przygodę do Wiedźmina 3. Było to ogromne osiągnięcie, bo przecież wtedy społeczność nie miała oficjalnych narzędzi do produkcji modów tego typu. Teraz gdy twórca dostał w ręce REDKita, nie możemy się doczekać, aby zobaczyć, co jeszcze uda mu się opracować.

  1. Custom Player Characters – oficjalna strona modyfikacji
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPożar zboża na polu
Następny artykułZrobili to! Przemyślanie dla chorego Stasia