A A+ A++

CD Projekt RED zapowiedziało oficjalnie kolejną odsłonę cyklu Wiedźmin. Na ten moment nie zdradzono żadnych szczegółów na temat produkcji. Wiadomo jedynie, że tytuł rozpocznie „nową sagę”. Termin premiery i docelowe platformy sprzętowe również są nieznane. Pozostaje nam więc jedynie czekać na dalsze informacje od deweloperów.

Gwoli ścisłości – „Wiedźmin 4” to tylko potoczna, robocza nazwa. W 2020 roku studio CDPR deklarowało, że historia Geralta z Rivii jest zamknięta, a ewentualne kolejne gry w uniwersum stworzonym przez Andrzeja Sapkowskiego skupią się na innym bohaterze (bohaterce?), więc z pewnością docelowy tytuł zapowiedzianego dziś projektu będzie brzmiał inaczej.

Jednocześnie ogłoszono, że studio zamiast dalej korzystać z własnego silnika REDengine, będzie bazować na Unreal Engine 5 w ramach „strategicznej współpracy” z Epic Games. Jednak sama gra nie będzie tytułem ekskluzywnym dla Epic Games Store. Technologia opracowana przez CD Projekt RED natomiast nadal będzie wykorzystywana przy rozwoju Cyberpunka 2077.

Przy okazji ogłoszenia informacji o zmianie silnika, głos zabrał dyrektor ds. technologii w CDPR Paweł Zawodny:

Jednym z kluczowych filarów RED 2.0 — transformacji, którą obecnie przechodzi studio — jest większy nacisk na technologię i właśnie to działanie leży u podstaw naszej współpracy z Epic Games. Naszym celem nie było po prostu pozyskanie licencji na silnik; razem z naszymi partnerami widzimy tę współpracę jako pierwszy krok w długiej i owocnej współpracy. W przypadku wcześniejszych gier studia, rozwój i przygotowanie REDengine pod dany tytuł wymagało znacznych zasobów i nakładu pracy. Dlatego niezwykle ważne było dla nas, aby w przypadku kolejnej gry CD PROJEKT RED wyznaczyć kierunek technologiczny tak szybko, jak to możliwe. Współpraca, którą nawiązaliśmy podniesie efektywność w procesie produkcji, a także jej przewidywalność. Jednocześnie dzięki niej otrzymamy dostęp do narzędzi do tworzenia gier z najwyżej półki. Nie mogę się doczekać, aby zobaczyć jakie niesamowite przygody uda nam się stworzyć w Unreal Engine 5!

W tej sprawie wypowiedział się również dyrektor generalny Epic Games Tim Sweeney:

Przy tworzeniu Unreal Engine 5 jednym z naszych celów było umożliwienie zespołom deweloperskim tworzenia dynamicznych otwartych światów łączących niespotykaną dotychczas skalę i jakość oprawy graficznej. Cieszymy się, że możemy współpracować z CD PROJEKT RED i wspólnie przesuwać granice tego, co możliwe jest w dziedzinach rozgrywki i opowiadania historii w grach. Wierzymy, że na naszych działaniach skorzysta na przestrzeni kolejnych lat cała społeczność twórców gier.

Warto tutaj pamiętać, że polskie studio już wcześniej informowało, że planuje rozwijać Wiedźmina. Choćby w listopadzie ubiegłego roku Adam Kiciński wspominał, że w planach CDPR są kolejne projekty osadzone w uniwersum tej marki.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKolejne paczki z pomocą medyczną pakują od rana wolontariusze Fundacji Redemptoris Missio
Następny artykułMuzyka Wielkich Miast – Lipsk