CD Projekt RED zamiast naprawić problem z wydajnością Wiedźmina 3 Next-Gen na PC, jeszcze pogorszył sytuację z frameratem. Nie najlepiej sprawy wyglądają również na PS5 i XSX.
O problemach z patchem 4.01 pisaliśmy po raz pierwszy na początku lutego. Wtedy podejmowaliśmy temat słabszej wydajności w Wiedźminie 3 na PC po zainstalowaniu rzeczonej aktualizacji (wbrew zapewnieniom deweloperów, że ulepszą framerate).
Niestety okazuje się, że problem z Wiedźminem 3 Next-Gen występuje tez na konsolach. Redakcja DigitalFoundry zauważyła w swojej analizie, że w trybie Wydajności gra w wersji 4.01 oferuje rozczarowującą płynność animacji. W szczególności problem widoczny jest na Xbox Series X, gdzie framerate zleciał z poziomu bliskiego 60 fps w okolice 50 klatek animacji na sekundę (w najbardziej wymagających miejscówkach). To wszystko bez zauważalnych zmian w jakości graficznej gry.
Jak wygląda sytuacja na PS5 w wersji 4.01? Na konsoli Sony framerate w trybie Wydajności jest prawie identyczny, jak w edycji 4.00 podczas eksploracji miasta. Niestety sytuacja zmienia się podczas starć a nawet w trakcie zwiedzania dzikich terenów z dużą ilością roślinności. Z poziomu bliskiego 60 fps framerate spada w okolice 55 klatek animacji na PS5.
CD Projekt zapowiedział już, że niedługo wprowadzi hotfix, który ma naprawić framerate na PC, gdzie gracze skarżą się na największe problemy z frameratem.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS