A A+ A++

Od teraz Geralt może poprawić lub pogorszyć swoją reputację. Powstał mod, który wprowadza do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon specjalny system.

Źródło fot. CD Projekt Red.

i

Spis treści:

Jeśli zdecydujecie się doinstalować do Wiedzmina 3: Dzikiego Gonu mod o nazwie system reputacji, Wasz Geralt będzie musiał zachowywać się o wiele porządniej w konkretnych regionach. W przeciwnym razie handlarze ustanowią dla niego podwyższone stawki i kupią od niego przedmioty znaczniej poniżej ich wartości.

System reputacji w Wiedźminie 3

Jak opisuje twórca w serwisie NexusMods, studio CD Projekt Red pierwotnie planowało wprowadzić system reputacji, ale ostatecznie zrezygnowało z tego pomysłu. Teraz możemy dowiedzieć się, jak kultowa gra wyglądałaby z tą mechaniką. Modyfikacja jest kompatybilna z wersją „next-gen 4.04”. Autor zaznaczył również, że mod jest dostępny we wszystkich językach, w jakich ukazała się gra.

Naszą przygodę na danym terytorium zaczynamy od reputacji na poziomie 50 punktów i to od naszych poczynań zależy, czy będzie ona rosła, czy spadała, oraz jak będą nas traktowali mieszkańcy regionu. Ów system w wykonaniu Freak’a ma pięć poziomów:

  1. znienawidzony (0–15 punktów);
  2. nielubiany (15–40 pkt);
  3. neutralny (40–60 pkt);
  4. lubiany (60–80 pkt);
  5. szanowany (80–100 pkt).

Podkreślmy, że system reputacji jest indywidualny dla każdego obszaru. Przykładowo: w Redanii możemy mieć status „lubiany”, a wśród wojsk Nilfgaardu „znienawidzony”. System obowiązuje łącznie na 5 terytoriach:

  1. w Temerii (Biały Sad, Velen);
  2. w Nilfgaardzie (Wyzima, obóz armii).
  3. w Redanii (Novigrad, Oxenfurt i pobliskie obszary);
  4. na Skellige;
  5. w Toussaint.

System reputacji w Wiedźminie 3Źródło: CD Projekt Red / Freak.

Jak zdobywać punkty reputacji?

Aby zdobyć punkty, musimy wykonywać poszczególne misje, kontrakty czy aktywności (choćby wyścigi konne czy walki na pięści). Na podstawie decyzji, jakie podejmiemy w questach i tego, jak się one skończą, zostanie nam przydzielona odpowiednia liczba punktów.

Jeśli z kolei Geralt będzie kradł na oczach strażników bądź próbował z nimi walczyć, lub, co gorsza, zamorduje ich, punkty reputacji polecą w dół. W rezultacie okoliczna ludność będzie podchodziła do nas z ograniczonym zaufaniem. Dotyczy to również handlarzy, mogących podnieść stawki towarów na naszą niekorzyść (o ile dokładnie, sprawdzicie bezpośrednio w opisie moda) lub wprost przeciwnie – kiedy jesteśmy szanowani, czekają nas solidne zniżki.

Można powiedzieć, że twórca niejako wzorował się na rozwiązaniach znanych z Fallouta: New Vegas oraz Gothica 3. Produkcje te zawierają zbliżony system, ale jest on nastawiony na frakcje, a nie na regiony, jak w przypadku modyfikacji do trzeciego Wiedźmina.

  1. Recenzja gry Wiedźmin 3: Dziki Gon na PC – Geralt rozwija skrzydła na pececie
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKarambol na A1. Wielogodzinne utrudnienia w ruchu
Następny artykułW Lublinie na miarę możliwości…