Promotor cyklu chciałby mieć za dwa lata kolejny asfaltowy rajd w swoim kalendarzu, aby jeszcze bardziej zrównoważyć liczbę rajdów asfaltowych z szutrowymi.
Teraz, gdy już został opublikowany kalendarz składający się z 14 rund na przyszły sezon, WRC już myśli o 2026 roku, ponieważ rośnie zapotrzebowanie na kolejne rajdy.
Kilka krajów wyraziło chęć pojawienia się w kalendarzu w 2026 roku. Przewiduje się, że do serii powróci USA z szutrowym Rajdem Chattanooga w stanie Tennessee.
Choć ekspansja na Stany Zjednoczone jest kluczowym celem, mistrzostwa chcą również zwiększyć liczbę imprez asfaltowych.
W kalendarzu 2025 znalazły się tylko cztery rajdy asfaltowe. Monte Carlo, Rajd Europy Środkowej i Japonia zachowały swoje miejsca w harmonogramie. Wyspy Kanaryjskie awansowały z Rajdowych Mistrzostw Europy, zastępując Chorwację, która również walczy o powrót w 2026 roku.
Irlandia jest kolejnym kandydatem, który mógłby pomóc WRC zrealizować plan większej liczby rajdów asfaltowych. Starania kraju, aby przywrócić WRC na wyspę, podejmują nieśmiałe kroki naprzód, po tym jak nie udało się zabezpieczyć 15 milionów euro finansowania od rządu irlandzkiego na rok 2025.
Motorsport Ireland oszacował, że rajd wygeneruje 300 milionów euro dla lokalnej gospodarki, i w ramach proponowanej trzyletniej umowy planuje organizować rajd rotacyjnie w trzech lokalizacjach: –Waterford, Kerry i Limerick.
Irlandia jednak się nie poddaje i od kwietnia, kiedy potwierdzono, że finansowanie nie zostanie przyznane na rok 2025, Motorsport Ireland potwierdziło, że rozmowy między rządem a WRC Promoter są kontynuowane w celu sprowadzenia WRC do Irlandii w 2026 roku.
– Współpracujemy z Motorsport Ireland, a w szczególności z ich prezesem Aidenem Harperem, który wykonuje fantastyczną robotę – powiedział dyrektor wydarzenia WRC Simon Larkin dla Motorsport.com, zapytany o ofertę Irlandii.
– Pracujemy z nimi tak ciężko, jak możemy, aby zrealizować ich ambicje. Myślę, że mistrzostwa chętnie przeniosłyby się do Irlandii, a my chcemy również dodać kolejne wydarzenie na asfalcie, aby zrównoważyć liczbę rajdów asfaltowych z szutrowymi. Dlatego Irlandia jest fantastycznym kandydatem.
– Jest wielce prawdopodobne, że dodatkowa runda na asfalcie odbędzie w ramach istniejących 14 rund.
Larkin udał się w zeszłym miesiącu do Irlandii, gdzie spotkał się z członkami rządu tego kraju, aby omówić plan powrotu do WRC.
– Spotkaliśmy się z główną częścią działu sportowego ministerstwa sportu i wygłosiliśmy dobrą prezentację – powiedział.
– Przeprowadziliśmy badanie wpływu ekonomicznego trzech wydarzeń, które odbyły się w Polsce, na Łotwie i w Europie Środkowej.
– To są liczby, które mam nadzieję, że zrobią wrażenie. Na wiele takich wydarzeń pozyskujemy fundusze rządowe i chcemy udowodnić, że nie są to zmarnowane wydatki i że te pieniądze wracają, ponieważ liczba międzynarodowych gości, którzy biorą udział w tych wydarzeniach, przynosi znaczne dochody dla regionu i miasta.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS