A A+ A++

Irlandzka Komisja Ochrony Danych (DPC) ​​nałożyła na WhatsApp największą w historii grzywnę za naruszenie RODO. Europejskie władze twierdzą, że WhatsApp nie ujawnił, jakie dane przekazuje innym podmiotom za pośrednictwem swojego właściciela – Facebooka.

Komisja od 2018 roku bada czy WhatsApp stosuje się do unijnego prawa dotyczącego prywatności RODO. Kara w wysokości 225 milionów euro została nałożona po tym, jak Europejska Rada Ochrony Danych (EROD) przeprowadziła własną analizę sprawy i ustaliła wysokość grzywny dla WhatsApp. Działacz na rzecz ochrony prywatności Max Schrems, który w przeszłości mocno krytykował Facebooka, powiedział, że pierwotna grzywna DPC wynosiła zaledwie 50 milionów euro.

WhatsApp został ukarany przez europejską komisję rekordową kwotą 225 mln dolarów. WhatsApp trwale gromadzi dane osób niebędących użytkownikami aplikacji, jak również nie chce ujawnić, jakie dane są przekazywane do Facebooka i następnie do firm trzecich.

Rzecznik WhatsApp oświadczył, że firma nie zgadza się z decyzją i uważa, że ​​kara jest nieproporcjonalna. WhatsApp planuje się odwołać. Dochodzenie DPC ustaliło, że przejrzystość WhatsApp dotycząca tego, co robi z informacjami użytkowników, nie spełnia zobowiązań wynikających z RODO. Europejska Rada Ochrony Danych ustaliła, że naruszenia WhatsApp były poważniejsze. “Jeśli chodzi o gromadzenie przez WhatsApp danych osób niebędących użytkownikami – gdy użytkownicy zdecydują się skorzystać z funkcji Kontakty – EROD stwierdza, że ​​w tym przypadku procedura stosowana przez WhatsApp nie prowadzi do anonimizacji zgromadzonych danych osobowych” – podaje w EROD w komunikacie prasowym, jako jeden z przykładów. 

Pierwotnie WhatsApp zaprojektowano do komunikacji z uwzględnieniem prywatności użytkowników. Facebook kupił jednak aplikację w 2014 roku,  i rozpoczął zbieranie danych o użytkownikach WhatsApp w celu reklamy ukierunkowanej, co doprowadziło do konfliktu z twórcami aplikacji, którzy statecznie odeszli. Jeden z nich zaczął pomagać w rozwoju Signal, kolejnej aplikacji do komunikacji skoncentrowanej na prywatności.

Zobacz także:





Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMaraton 3 filmów After, premiera After: Ocal mnie. Wygraj bilety!
Następny artykułZBP: Sektor bankowy zaniepokojony zmianami podatkowymi. Obawia się o ocenę kredytową firm