A A+ A++

Węże to antynagroda filmowa, polski odpowiednik Złotych Malin, przyznawane od 2012 r. Nazwa “Węże” nawiązuje do kultowego filmu Marka Piestraka “Klątwa doliny węży” z 1987 r., który jest powszechnie uważany za jeden z najbardziej nieporadnych obrazów w historii rodzimej kinematografii.

W tym roku na nominację do Węży trzeba było poczekać nieco dłużej, ale jak tłumaczą przedstawiciele Popkulturowej Akademii Wszystkiego (PAW), “naprawdę polska kinematografia dostarczyła. I mieliśmy mnóstwo pracy z wybraniem najlepszych w byciu najgorszym”.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

W tym roku Węże będą przyznawane w 14 kategoriach. Faworytem jest Patryk Vega z filmami “Niewidzialna wojna” (13 nominacji) i “Miłość, seks & pandemia” (6 nominacji). Spore szanse ma również “Gierek” (12) i “365 dni: Ten dzień/Kolejne 365 dni” (9). “W gronie nominowanych twórców nie zabrakło znanych twarzy – po więcej niż jedną nominację mają m.in. Małgorzata Kożuchowska, Michał Koterski, Cezary Żak, Antoni Pawlicki, Anna Mucha” – czytamy w oficjalnej informacji.

Na wyjątkowe “uznanie” zasługuje w tym roku Rafał Zawierucha, który doczekał się własnej nominacji: “Najgorsza rola Rafała Zawieruchy”. “I tu też niełatwo było wybrać finałową piątkę…” – informuje PAW.

Lista nominowanych do Węży 2022:

WIELKI WĄŻ:

365 dni: Ten dzień/Kolejne 365 dni (reż. Barbara Białowąs, Tomasz Mandes; prod. Ewa Lewandowska, Tomasz Mandes, Maciej Kawulski) – za filmową traumę, w której drugi i trzeci raz okazują się być jeszcze gorsze niż pierwszy.

Gdzie diabeł nie może tam baby pośle (reż. Heathcliff Janusz Iwanowski; prod. Jolanta Owczarek, Heathcliff Janusz Iwanowski) – za przaśno-infantylne podejście do historii najnowszej, w której fryzury bohaterek są bardziej wyraziste niż fabuła.

Gierek (reż. Michał Węgrzyn; prod. Jolanta Owczarczyk, Heathcliff Janusz Iwanowski) – za filmowopodobny wyrób propagandowy i samozachwyt jego autorów.

Jak pokochałam gangstera (reż. Maciej Kawulski, prod. Tomasz Wardyn, Maciej Kawulski) – za pozbawiony akcji i napięcia gangsterski dramat, którego bohater próbuje zagadać nas na śmierć.

Koniec świata czyli Kogel Mogel 4 (reż. Anna Wieczur; prod. Tadeusz Lampka, Ilona Łebkowska) – za próbę wyciśnięcia ostatnich kropel nostalgii do filmów, które polubiliśmy przed dekadami.

Miłość, seks & pandemia (reż. i prod. Patryk Vega) – za banalną fabułę i udawanie, że chodzi tu o coś więcej niż wpływy ze sprzedaży biletów.

Niewidzialna wojna (reż. i prod. Patryk Vega) – za brak umiejętności w opowiadaniu nawet o samym sobie.

Plan lekcji (reż. Daniel Markowicz; prod. Mike Zawadzki, Daniel Markowicz) – za to, że nawet odkalkowanie prostej sensacyjnej fabuły okazało się tu zbyt dużym wysiłkiem.

Powołany (reż. Jan Sobierajski; prod. Najświętsza Maryja Panna) – za amatorską, nadętą próbę ewangelizacji, która niezamierzenie bawi.

Zołza (reż. Tomasz Konecki; prod. Małgorzata Kożuchowska, Klaudiusz Frydrych, Krzysztof Rak, Inga Kruk – za udawany dystans i absolutny brak emocji u odbiorcy. I nieznajomość znaczenia słowa “autobiografia”.

Najgorsza reżyseria:

Barbara Białowąs, Tomasz Mandes – 365 dni: Ten dzień/Kolejne 365 dni

Heathcliff Janusz Iwanowski – Gdzie diabeł nie może, tam baby pośle

Daniel Markowicz – Plan lekcji

Patryk Vega – Miłość, seks & pandemia

Patryk Vega – Niewidzialna wojna

Michał Węgrzyn – Gierek

Najgorszy scenariusz:

Duch Święty – Powołany

Michał Kalicki, Krzysztof Krzyszowiecki – Gierek

Blanka Lipińska, Tomasz Mandes, Mojca Tirs – 365 dni: Ten dzień/Kolejne 365 dni

Olaf Olszewski, Patryk Vega – Miłość, seks i pandemia

Patryk Vega – Niewidzialna wojna

Najgorszy sequel, prequel bądź znowu ta sama historia:

365 dni: Ten dzień (reż. Barbara Białowąs, Tomasz Mandes; prod. Ewa Lewandowska, Tomasz Mandes, Maciej Kawulski)

8 rzeczy, których nie wiecie o facetach (reż. Sylwester Jakimov; prod. Tadeusz Lampka)

Kolejne 365 dni (reż. Barbara Białowąs, Tomasz Mandes; prod. Ewa Lewandowska, Tomasz Mandes, Maciej Kawulski)

Koniec świata czyli Kogel Mogel 4 (reż. Anna Wieczur; prod. Tadeusz Lampka, Ilona Łebkowska)

Mój dług (reż. Denis Delic, Bogusław Job; prod. Bogusław Job)

Najgorsza rola męska:

Sebastian Dela – Miłość seks i pandemia

Michał Koterski – Gierek

Michał Koterski – Krime story. Love story

Antoni Pawlicki – Gierek

Rafał Zawierucha – Niewidzialna wojna

Najgorsza rola żeńska:

Małgorzata Kożuchowska – Gdzie diabeł nie może, tam baby pośle

Małgorzata Kożuchowska – Gierek

Małgorzata Kożuchowska – Zołza

Anna Mucha – Niewidzialna wojna

Anna Maria Sieklucka – 365 dni: Ten dzień/Kolejne 365 dni

Najgorszy duet na ekranie:

“365 dni: Ten dzień” i “Kolejne 365 dni”

Michał Koterski i Małgorzata Kożuchowska – Gierek,

Anna Mucha i Rafał Zawierucha – Niewidzialna wojna

Antoni Pawlicki i Sebastian Stankiewicz – Gierek

Patryk Vega i Bóg – Niewidzialna wojna

Występ poniżej talentu:

Piotr Cyrwus – Kryptonim Polska

Krystyna Janda – Jak pokochałam gangstera,

Andrzej Seweryn – Każdy wie lepiej

Cezary Żak – Gierek

Cezary Żak – Krime Story, Love Story

Artur Żmijewski – Zołza

Najgorsza rola Rafała Zawieruchy:

Stefan Idziołek – Plan lekcji

Łukasz “Krupnik” Krupiński – Miłość na pierwszą stronę

Karol Lis – Gdzie diabeł nie może, tam baby pośle

premier Filip Rawicki – Gierek

Patryk Vega – Niewidzialna wojna

Żenująca scena:

Finałowe rozstrzygnięcie w ruinach pałacu, pojedynek braci – 365 dni: Ten dzień

Gra w golfa – 365 dni: Ten dzień

Jaruzelski ciągnący za włosy sekretarkę Gierka – Gierek

Przesłuchanie do filmówki – Niewidzialna wojna

Vega który dla Jezusa odmawia seksu oralnego – Niewidzialna wojna

Efekt specjalnej troski:

Czołówka – Nie cudzołóż i nie kradnij

Przemiana Vegi w grubego i z powrotem – Niewidzialna wojna

Wykorzystanie fragmentów filmów Kubricka, Lucasa, Wachowskich na prawach cytatu – Niewidzialna wojna

Wypadek samochodowy – Niewidzialna wojna

Zombie – Apokawixa

Najgorszy teledysk okołofilmowy:

Ania – Andrzej Piaseczny – Ania

Gdybyśmy – Natalia Lesz – Gierek

Jestem tylko dziewczyną – Maria Sadowska – Miłość na pierwszą stronę

Puta Madre – Kacper HTA – Krime Story, Love Story

Wartości – Kubańczyk, Ewelina Lisowska, DJ Slavic – Miłość, seks i pandemia

Najgorszy plakat:

Apokawixa (prod. Anna Wiśniewska-Gill, Krzysztof Terej; dystr. Next Film)

Gdzie diabeł nie może tam baby pośle (prod. Jolanta Owczarek, Heathcliff Janusz Iwanowski; dystr. M2 Films)

Krime Story. Love Story (prod. Jolanta Owczarek, Heathcliff Janusz Iwanowski; dystr. Mówi Serwis)

Miłość, seks & pandemia (prod. Patryk Vega; dystr. Kino Świat)

Za duży na bajki (prod. Mikołaj Pokromski; dystr. Next Film)

Najgorszy przekład tytułu zagranicznego:

Good Life – Greckie wakacje (dystr. Best Film)

Lyle, Lyle Crocodile – Wielki zielony krokodyl domowy (dystr. UIP)

Mainstream – Król internetu (dystr. Kino Świat)

Paws of Fury: The Legend of Hank – Jak zostałem samurajem (dystr. Monolith Films)

Viens, je t’emmène (francuski), Nobody’s Hero (międzynarodowy) – Biegacz, dziwka, Arab, mąż (dystr. Aurora Films)

Multinomicje dla fimów:

Niewidzialna wojna 13

Gierek 12

365 dni: Ten dzień/Kolejne 365 dni 9

Miłość, seks & pandemia 6

Gdzie diabeł nie może tam baby pośle 5

Krime Story, Love Story 4

Plan lekcji 3

Zołza 3

Apokawixa 2

Jak pokochałam gangstera 2

Koniec świata czyli Kogel Mogel 4 2

Miłość na pierwszą stronę 2

Powołany 2

W najnowszym odcinku podcastu “Clickbait” omawiamy 95. galę wręczenia Oscarów. Czy werdykt jest słuszny? Kto był największym przegranym? Jakie kreacje gwiazd nas zachwyciły? Możesz nas słuchać na Spotify, w Google Podcasts, Open FM oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułGang narkotykowy rozbity – zlikwidowano szlak przemytu prekursorów metamfetaminy
Następny artykułInwestycyjne wyzwania Pruszkowa