A A+ A++

Liczba wyświetleń: 806

Węgierski Urząd Ochrony Konkurencji zdecydował się nałożyć karę 3,6 miliona euro na portal społecznościowy „Facebook”. Amerykańska korporacja została ukarana za wprowadzanie użytkowników w błąd, bo choć reklamuje swoje usługi jako bezpłatne, czerpie ona zyski z aktywności ludzi oraz udostępnionych przez nich danych.

Według przedstawicielu Urzędu Ochrony Konkurencji (GVH) używane do tego roku komunikaty pokroju „jesteśmy darmowi i tacy pozostaniemy” czy „jesteśmy darmowi i każdy może się do nas przyłączyć”, tak naprawdę odwracały uwagę użytkowników „Facebooka” od prawdziwych intencji jego właścicieli. Przekazywali oni bowiem reklamodawcom dane zarejestrowanych osób oraz informacje z ich wpisów.

Tego typu model biznesowy największego na świecie portalu społecznościowego był wprowadzaniem Węgrów w błąd, ponieważ rzeczywiście darmowe użytkowanie „Facebooka” wiązałoby się z brakiem ryzyka i odpowiedzialności. Tymczasem osoby rejestrujące w nim swoje konto podejmują wielopoziomowe zobowiązanie, które jest nieprzejrzyste z powodu niejasnych informacji o wykorzystaniu ich danych.

GVH w uzasadnieniu decyzji o nałożeniu 12 mld forintów kary (ok. 3,6 mln euro) podkreślił, że wiele osób korzystających z „Facebooka” nie zdaje sobie sprawy ze sposobu jego funkcjonowania, a także wcale nie czyta jego regulaminu. Ponadto Urząd powołał się na podobne kary nałożone na serwis w Stanach Zjednoczonych i Unii Europejskiej.

Na podstawie: Origo.hu
Źródło: Autonom.pl

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułAbelard Giza i jego „Piniata”
Następny artykułMimoza w ogrodzie i w wazonie, czyli akacja srebrzysta