A A+ A++

Ayrton Senna odnosił zwycięstwa w F1 w sezonach 1985-1993. Następnie przez wiele lat rekord Brazylijczyka przewyższało tylko osiągnięcie Alaina Prosta, który wygrał 51 wyścigów. Później ten zapis został przekroczony przez Michaela Schumachera, Sebastiana Vettela i Lewisa Hamiltona.

Verstappen wyrównał rekord Senny podczas Grand Prix Kanady minionej niedzieli. Była to jego szósta wygrana w obecnej kampanii, a także setna Red Bull Racing w historii zespołu.

Holender przed rozpoczęciem kariery w F1 nawet nie wyobrażał sobie, że takie statystyki znajdą się kiedyś przy jego nazwisku.

– Unikam porównywania osiągnięć różnych pokoleń, ale muszę przyznać, że jako małe dziecko jeżdżące na gokartach i marzące o zostaniu kierowcą Formuły 1, nigdy nie przypuszczałem, że wygram 41 grand prix – powiedział Verstappen.

– Oczywiście, dorównanie Ayrtonowi to coś niesamowitego. Jestem z tego dumny, ale mam nadzieję, że to nie jest koniec. Chciałbym odnieść jeszcze więcej triumfów – dodał.

– Tak, te 41 ze stu zwycięstw Red Bulla odniosłem ja, więc może będziemy musieli porozmawiać o nowym kontrakcie – podkreślił. – Ale serio, to wspaniałe osiągnięcie dla zespołu. Teraz naszym nowym celem jest dwieście wygranych.

Czytaj również:

Verstappen wskazał, że w miniony weekend Red Bull przeszedł długą drogę, aby zapewnić sobie możliwość odnotowania swojego setnego sukcesu, dokonując szeregu zmian w ustawieniach RB19 po piątkowych treningach. Starano się jak najlepiej dostosować bolid do jazdy po wyboistym torze i wysokich krawężnikach.

Wyjaśnił również, że miał sporo kłopotów z utrzymaniem odpowiedniego zakresu temperatury opon, zwłaszcza w przypadku twardej mieszanki.

– Dużo pozmienialiśmy w bolidzie w porównaniu do piątku, więc naprawdę nie wiedziałem, czego spodziewać się w niedzielę za jego kierownicą. Na szczęście podążyliśmy we właściwym kierunku z jego konfiguracją – zaznaczył.

– Natomiast było trudno utrzymać opony w odpowiednim zakresie temperatury, zwłaszcza twarde. Zawsze były dość zimne, więc należało naprawdę mocno cisnąć, aby doprowadzić je do właściwego okna pracy – mówił dalej. – Jazda w warunkach niskiej przyczepności nie była łatwa i prosta. W każdym razie wszystko poszło dobrze.

– Nasz samochód z reguły dobrze radzi sobie w aspekcie degradacji ogumienia, w porównaniu do innych bolidów. Natomiast tym razem potrzebowaliśmy pojazdu, który poddaje opony większym obciążeniom, właśnie w celu utrzymania ich odpowiedniej temperatury. To prawdopodobnie nie był najlepszy wyścig w naszym wykonaniu, ale wygrana z przewagą dziesięciu sekund pokazuje, że i tak dysponujemy wspaniałą maszyną – podsumował.

Podsumowanie GP Kanady:

Podsumowanie GP Kanady 2023 – Setne zwycięstwo Red Bulla w F1

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWOW! Co za rabaty! Totalna likwidacja kolekcji! Rowery w wyjątkowych cenach i akcesoria za darmo ! Okazja, której nie można przegapić w PROROWERY w Dębicy na ul.Rzeszowskiej 151 (BUDYNEK MAJSTRA)
Następny artykułPodobało się