A A+ A++

Jeśli czynności pośredników mają cechy usług reklamowych i usług badania rynku to jest to wystarczające do uznania, że wynagrodzenia za te czynności podlegają opodatkowaniu.

Spółka tłumaczyła, że pośrednicy zobowiązują się wykonywać czynności polegające na pośredniczeniu w sprzedaży produktów spółki i szczegółowo jej opisała. Zastrzegała jednak, że głównym celem umów pośrednictwa jest zwiększenie sprzedaży produktów spółki na rynkach zagranicznych. Szerzenie akcji informacyjnej, docieranie do klientów z materiałami marketingowymi, itp., które to czynności są konieczne dla prawidłowego i efektywnego zdobywania nowych nabywców produktów mają charakter wtórny.

Zapytała czy w przypadku wypłaty wynagrodzenia należnego pośrednikowi z tytułu umowy pośrednictwa jako płatnik ma obowiązek potrącić zryczałtowany podatek dochodowy w wysokości 20 proc. w oparciu o art. 21 ust. 1 pkt 2a w związku z art. 26 ust. 1 ustawy o CIT tj. tzw. podatek u źródła?

Czytaj także: Usługi reklamowe z zaostrzonym rygorem

Wbrew oczekiwaniom spółki fiskus opowiedział, że tak. Przypomniał, że art. 21 ust. 1 pkt 2a ustawy o CIT prz…

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPaństwa UE piszą do szefowej KE ws. “suwerenności cyfrowej”
Następny artykułWłasna firma w czasie pandemii