A A+ A++

Jak informuje Wojskowa Akademia Techniczna, przekazanie samolotu odbyło się na lotnisku w Milewie. W wydarzeniu wzięli udział pracownicy uczelni oraz przedstawiciel dystrybutora samolotów PIPISTREL w Polsce. – Zakup samolotu Virus SW jest pierwszym zakupem samolotu ultralekkiego przez Wojskową Akademię Techniczną. Potrzeba pozyskania takiego rozwiązania wynika z prowadzonych prac badawczych – tłumaczy “Stołecznej” Ewa Jankiewicz, rzecznik prasowy WAT-u.

Virus SW jest jednym z najbardziej ekonomicznych i najszybszych na świecie, produkowanych seryjnie samolotów lekkich. Jego możliwości pozwalają na loty z prędkością ponad 260 km na godz., na dystansach sięgających 1500 km. – Virus SW z jednej strony jest bardzo bezpiecznym samolotem, z drugiej ma bardzo dobre parametry użytkowe, takie jak niskie zużycie paliwa, co w połączeniu ze stosunkowo dużymi zbiornikami paliwa daje teoretyczną możliwość przebywania w powietrzu nawet do 8 godzin. Kolejną zaletą jest jego szybkość, co ma istotne znaczenie w sytuacjach nagłych, kryzysowych, gdzie czas dotarcia na miejsce działań jest kluczowy – tłumaczy Ewa Jankiewicz.

Wojskowa Akademia Techniczna kupiła samolot do celów badawczych

Samolot został zmodyfikowany na potrzeby prowadzenia wspólnych badań naukowych przez Wydział Inżynierii Lądowej i Geodezji, Wydział Mechatroniki, Uzbrojenia i Lotnictwa oraz Instytut Optoelektroniki. Dzięki różnego rodzaju kamerom oraz czujnikom będzie wykorzystywany do pomiaru odległości w terenie, a także w sytuacjach nadzwyczajnych na poligonach wojskowych. – Na podstawie pozyskanych danych możliwe będzie weryfikowanie działania systemów związanych z generowaniem map przejezdności dla Sił Zbrojnych RP – wyjaśnia Ewa Jankiewicz.

Kamery oraz czujniki zostały umieszczone w zasobniku, który może unieść obciążenie do 40 kg, co pozwala także montować w nim skanery laserowe, kamery termowizyjne czy aparaty do wykonywania zdjęć lotniczych. Jest też autopilot, urządzenie antykolizyjne oraz spadochronowy system ratunkowy. – Dzięki takiemu wyposażeniu wykonywanie misji będzie bezpieczne i komfortowe – zachwala WAT.

Dostawca samolotu ma także przeszkolić pilotów Wojskowej Akademii Technicznej do obsługi Virusa SW, a mechanicy odbędą szkolenia potrzebne, by zadbać o jego obsługę techniczną.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułAndżelika Borys pisze z aresztu: U mnie wszystko dobrze
Następny artykułWybitne jednostki są przereklamowane. [OPINIA]